Rabu, 22 Februari 2012

Panasonic Lumix DMC-S1W

last sunday ke IT fair teman zcat cari barang2 IT dia. geek? yup geek. but i like geek. hehe.

alang2 aku carila kamera untuk emak. emak aku ni suka bergambar. kamera pilihan dia tentulah yang pakai filem. yang pastinya selalu je ada gambar takde kepala atau kurang cahaya...so gambar jadi gelap. bila cuci je kan rugi je tengok..

aku bagi mak kamera Kodak aku yang gunakan bateri AA. itupun mak macam tak lepas guna. mungkin sebab cara nak mengecas dia. aku je pun yang pandai guna Kodak tu. old school katakan.

oklah aku bajet RM300.00 je. itupun hasil mak bagi duit. kalau ikut nafsu aku asyik nak beli baju baru je semenjak size dah berubah menjadi 10 ni. haa. amik.. pitam nak match dengan size designer Malaysia ni. last2 European jugak yang memahami. 

dah pusing 2x baru aku nak belila. ada 3 je booth jual kamera. sebab mostly barang IT tentulah komputer, laptop, printer, dan segala mak nenek mereka. 

sudah tentu di snap menggunakan SE aku yang dah 5 tahun tu. ko mampu guna handphone yang sama selama 5 tahun macam aku?
aku pun memilih nak beli Panasonic Lumix aje. disebabkan harga dalam bajet dan gambar cantik. dah tak payah kasi mak aku pening2.

apa pun aku jugak yang guna dulu sebelum bagi mak. hehehehe.

okay, mari try test. 

bajet sangat semasa dalam proses pembayaran
harga asal kamera ini ialah RM399. diskaun RM100 masa IT Fair ni je. aku juga dapat hadiah percuma 2x 4GB memori kad, pouch & strap. jadila kan. kemudian dapatla buat cabutan bertuah sebab belanja lebih RM100. hahaha aku dan zcat masing2 dapat notebook kaspersky je. lepastu dapat snek corntos. 

jadi..apakah gambar seterusnya yang dapat diambil? cantik ke...? yang penting ada daya kreatif kan. agak2 mak aku tak reti guna...jawabnya? aku jugalah yang guna,..oh memang nakal..tunggu jelah mak balik dari kampung.

6 ulasan:

  1. Mesti besar hati mak dapat hadiah dari anaknya (Eh! guna duit mak beli tu, kan?) :)

    BalasPadam
  2. wah baru ni dgr kaum ibu ske pakai kamera...mak ratu nak tekan hp pun tak pass lg...ehehe...

    BalasPadam
  3. kakcik..betullah mak bagi duit..kita bagi barang la..heheh

    BalasPadam
  4. ratu..mak kita suka ada kamera sejak lama dulu lagi....

    BalasPadam
  5. posh..my mom suka ambik gambar..muka sendiri tak byk pun dia snap

    BalasPadam

Dilarang menyalin atau menyiar semula hasil penulisan dalam blog ini di dalam apa jua bentuk medium.

Penulis tidak bertanggungjawab atas komen-komen pembaca.

Komen spam akan dibuang serta-merta.