Ahad, 12 Januari 2014

Medela, Autumnz At One Baby World

Dengan berpandukan majalah PaMa edisi January 2014, aku dan Zcat ke One Baby World untuk mendapatkan barang keperluan bayi dan ibu pada harga yang murah. Sempat juga aku tunjukkan pada kawan di ofis yang dah berpengalaman membeli barang bayi.

Mula2 pergi 1 January kedai tutup di Taman Permata.  Kemudian 11 January cuba pergi di cawangan Shah Alam Seksyen 13. Oh buka. Muka happy. Kepenatan balik dari maternity check up, tetap aku nak pergi juga.

Kalau mengikut majalah tu harga jualan amatla berbaloi selepas diskaun dan hadiah sampingan. Aku cari2 kat rak macam takde je.. alamak dah habis ke... rugi besar ni. Selepas bertanya rupanya mereka akan ambilkan satu2. Bukan dah dibungkus siap2. Oklah...

Aku rasa kalau orang tak tahu yang OBW ni tengah buat sale mesti mereka rasa rugi. Sale sehingga 31 January 2014.

Nilai barangan yang kami beli tu mencecah lebih RM2800. Tapi kami hanya bayar RM1370. Breast pump Medela je dah RM1499. Kan untung tu. Yang lain aku tu harga pun ratus dan puluh la. Pembelian ini termasuk sterilizer, ice pack, 10 botol penyimpanan susu, beg botol, breast padding dan nursing bra.

Hadiah sampingan insuran Zurich bernilai RM10,0000 tapi aku belum daftar online lagi. Ada receiving blanket, drying rack dan voucher. PWP lebih RM100 dapat pula beli barang2 lain dengan harga murah. Erhhhhh...

Oh dah beli lebih RM500 boleh jadi ahli dan dapatkan diskaun 25% untuk next purchase. Tapi kena daftar online dan lepas 3 minggu baru aktif. Untuk lebih lanjut dapatkan majalah PaMa bulan Januari ye. Sebab aku tadi baru pergi Manjaku di Bandar Baru Bangi memang tak dapatla harga penjimatan tak ingat ni..

Yup jadi rambang mata tengok barang. baby ni. Haha. Itupun sempatla aku beli lagi sikit barang untuk dibawa dalam beg pergi bersalin nanti.

Hmmm masih ada list belum beli. Tapi hari ni baru basuh pakaian baby. 

0 ulasan:

Catat Ulasan

Dilarang menyalin atau menyiar semula hasil penulisan dalam blog ini di dalam apa jua bentuk medium.

Penulis tidak bertanggungjawab atas komen-komen pembaca.

Komen spam akan dibuang serta-merta.