Rabu, 24 Jun 2015

7 Ramadhan 1436H - Premier Room Sunway Hotel Seberang Jaya

Ini bukan suka suki pergi tidur hotel bulan puasa tapi ini adalah sebab tugas. Tugas sebagai seorang isteri yang mengikut perintah suaminya. Encik Sebelah kena attend meeting di pelabuhan sana. Maka bermulalah satu perjalanan di bulan puasa hari Rabu 24 Jun 2015.

Kami bertolak jam 10 pagi juga walaupun plan asal yang beria-rianya semalam dia.kata jam 830am. Sekali tidut lepas Subuh ala tak sedar diri. Kita pun tak kejutkan dia sebab kita tahu dia penat.

Jadi dia drive dulu baru kita drive bermula dari R&R . Ahhhh dah lama tak drive atas hiway. 110km pulak tu. Gila ah..dulu bawak keta cam laju sangat sebab tak fikir apa sangat..fikir mati tu ye ada..fikir mak. Tapi ikut nafsu laju je kaki tekan pedal minyak. 140km pun boleh dengan My Baby yang mas tu baru2 lagi umurnya. La ni...memang taklah...dah ada zuriat seorang dah ada peneman hidup seorang.

Bila kita drive dia tidur lak...eh eh.. banyakla..kita pun automatic mengantuk. Apa lagi...tukar driver balik.
Bukan tanak letak dia kat kiri atau kanan. Kamj letak dia kat tengah sebab bila bawa kereta ke kanan carrier dia pun ke kanan. Begitulah sebaliknya. Bila letak tengah lagi selamat sebab boleh ikat seatbelt kiri kanan dan tengah. Memang tak mampu nak dokong dia macam dulu2 lagipun perjalanan jauh. Lebih selamat dia duduk dalam carrier.

Nak meeting jam 230pm. So sampai rumah kakak kat Jalan Kilat nun solat terus dia pergi. Maka aku dan anak duduk2 dalam bilik tetamu sampai tidur.

Alih2 bangun tahu nak makan je ek.. kakak aku masak spaghetti aglio olio. Ah sedap lak dengan cajun.

Kemudian habis semua solat Jamak kami pergilah check in. Senang cerita semua booking dah dibuat oleh anak buah dia. Anak buah ni staff ofis dialah..

Kami pun dudukla tunggu kat lobi..nampak masih ada masih makan buffet dan lagu2 semua ada.

Settle semua...memang dia akan panggil pekerja hotel untuk angkat barang kami yang makin bertambah sejak ada anak ni...dan tidak dilupa beri tips supaya orang pun happy dan rasa dihargai. Jangan kedek sangat k. Itu yang aku belajar dari dialah..

Ermm masuk hotel yang paling gembira budak kecik lah. Dia ni ada sense tahu kami akan keluar berjalan bila aku pack2 baju dalam beg. Muka dia akan sentiasa happy dan siap tolong tarik beg bawa ke depan dari dalam bilik. Bijak2..

Macam biasa aku suka ambil gambar sebelum bilik menjadi sepah. Dan katil menjadi komot.

Huh tidur ajalah esok pagi jam 430am nak sahur pula.

Bila bangun sahur wajiblah bawak budak kecil ikut nail stroller dia. Takkan nak dokong memang tak makanla dengan selesa nanti. Tapi kenalah buat susu untuk dia siap2.

Sambil makan suap juga muffin ke mulut dia sebab sibukla dia nak sahur sekali.

Habis makan kami susup sikit Muffin untuk dia makan pagi nanti. Kang lapar. Kami puasa dia takkkk...

Lepas Subuh kenalah iron baju untuk Encik Sebelah nak pergi meeting jam 10am. Pastu sambung tidur dalam bilik yang nyaman... Sehinggalah budak kecil bangun minta susu. Ahh mandikan dia dulu. Elok je siap2 cleaner datang bersihkan bilik. Erm dapat tuala baru.

Oh sebenarnya allocation untuk kami bilik berharga bawah RM200 ke bawah. Tapi kami check in lewat bilik harga tu dah habis jadi kami dapat bilik premium which is higher than RM200 tapi tak perlu top up. Ah untunglah...

Maka kami dapat minum air free dalam fridge bilik. Dan di top up lagi jam 2.30pm. Nyesal lak tak habiskan semua minuman tu..hehe.

Ermmm lagi satu masa mula masuk je kawasan hotel dah kena ambil tiket parking. Tapi sebab tidur hotel jadi free la parking tu..tak tahulah berapa jumlah kena kalau tak tidur kat situ.

Perjalanan berbayar kata Encik Sebelah. Jadi manfaatkan ya. Lagi katanya dia kena meeting ke sana 2 minggu selepas raya. Tapi kali tu dia nak naik flight je. Penat drive la..so akulah kena hantar dia pergi balik ke airport nanti. Ah struggle gakla difikirkan nak bawak budak kecil juga. Ataupun tinggalkan budak kecil sat kat nenek dia...hehehe.

0 ulasan:

Catat Ulasan

Dilarang menyalin atau menyiar semula hasil penulisan dalam blog ini di dalam apa jua bentuk medium.

Penulis tidak bertanggungjawab atas komen-komen pembaca.

Komen spam akan dibuang serta-merta.