Isnin, 23 November 2015

11 Safar 1437H - Review Pencuci Botol Susu Bayi

Aku memang beli pencuci botol susu sejak Aqlan dilahirkan. Bagi aku rendam atau rebus dalam air mendidih tak cukup. Perlu pencuci juga untuk hilangkan kesan susu pada botol especially kalau dah berjam tak cuci. Memang melekat la dirt tu. Steriliser ada je tapi ketika Aqlan masih menyusu badan je aku rajin guna. Yelah botol banyak guna simpan susu kan. Sekarang 2 botol susu je buat tukar2.

So setakat ni aku baru guna 3 jenis ni je.

Yang biasa aku guna dan terbaik bagi aku ialah keluaran Cosway. Pekat dan ekonomi. Handy pun satu. La ni aku simpan sebotol mudah nak bawa pergi travel. Cuma satu harga dia mahal. RM19.60 untuk 300ml. Jadi aku suka beli banyak2 bila ada sale. Dan kalau renew membership lagila aku buat stok sebanyak yang mampu.




Yang Baby Kiko ni kira murahla. RM15 untuk 750ml. Dan juga kurang pekat sikit berbanding Cosway. Botol pump ni senang boleh refill je. Aku suka beli kat AEON bila member sale memang berbaloi sangat.




Yang Sleek ni aku baru je test. Sebab yang first aku suka tu takde sale. Haha nak tryla murah. 1000ml RM17.90 je beli. Sekali cair je. Aku pun sedih. Oh memang tak beli dah la lepas ni.

Kena isi 24ml baru rendam botol susu tu dalam air panas. Cair ni.





8 ulasan:

  1. ko tak try pureen ke?? aku dulu pakai ni ...mmg hilang kesan susu tu...Fayel dah besar ni aku pakai sabun basuh pinggan cosway..bahan dia ok sekali la ngan cuci pinggan ...hahaha lagi pun Fayel dah besar la....puting asik gigit je

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak pernah cuba Pureen. Tunggulah habis yang ada ni dulu.

      Padam
  2. Rajinnya Anis buat review hihiihi..memang nagus untuk ada anak kecik yang masih menyusu macam Wa ni. Macam best yang Cosway tu..selalu guna Pureen je..beli masa sale..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cosway tu pakai setitik dua je kot dan baunya lebih baik Wa.

      Padam
  3. Sabun botol ni byk jenis ke?? Nmpk sgt aku x tau. Hahah. Aku bli brand anakku je. Dr dlu smpi skang pkai ni je, x prnah tukar.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aku nampak kau ni memang pergi Manjaku je ek..hehe..aku ni memang suka mencuba. In the end Cosway gak paling aku suka.

      Padam
    2. Mmg tiap2 bln aku g situ bli puting susu. Sbb anak aku pkai botol Mam. Payah nak cri puting tu kt tmpt lain. Kt alamanda ada, tpi saje2 round bangi.

      Padam
    3. Ko suka pergi Bangi kan. Aku pun selalu gak ke sana.

      Padam

Dilarang menyalin atau menyiar semula hasil penulisan dalam blog ini di dalam apa jua bentuk medium.

Penulis tidak bertanggungjawab atas komen-komen pembaca.

Komen spam akan dibuang serta-merta.