Isnin, 22 Ogos 2016

Akhirnya Dapat Juga Tukar Kad Debit Maybank Terbaru

Sebab orang lain dah lama buat. Tapi aku yang rumah dekat dengan bank pun tak buat2. Hehe. Dah tu takde kenderaan nak pergi..nasibla..

Sampai2 je ambil nombor ada 15 lagi..orang tu dah pesan lama.. takpelah dah sampai kan..tunggu jelah.

Hari ni 2 orang call aku pasal nak jual insurans..kenapa dikkk kau kejar komisen ke bulan ni? Hahahaha. Aku kadang baik hati aku layan dan tolak baik2. Kalau mood aku ke laut..jawapannya ialah...sorry saya tak berminat saya dah ada insurans. Kalau keji lagi..aku angkat pastu letak.

1 tu dari RHB...sebulan RM120.40. Bayar 10 tahun je. 10 tahu seterusnya takyah bayar dah. Tahun ke-20 boleh collect duit dalam RM16K. Panjang dia cerita.. aku elok je cakap nak bincang dengan Husband dulu. Ni masa aku duduk teman anak minum susu.

Lagi 1 dekat dalam bank dia call, memang aku tak layan la..tegas dan keras je aku tolak.

Rumah aku kalau duduk tingkat bawah line Celcom tak elok sikit. Duduk lama2 bagus takyah dengar apa2 panggilan. Hahaha..
Ada telefon unifi sebagai back up. Kang laki call la..mak, mak mertua call...tak angkat habis aku..so nombor tu untuk family je.

Berbalik pada proses tunggu kad debit..siapnya kejap nak tunggu turn mahu sejam lebih juga...

Hari tu tukar kad RHB tak sempat ambil gambar sebelum ditukar..ada offer kad printing cherry dan Manchester United Football Club. Aku amik cherry la..kuasa aku dengan bola2 ni..huh..

Dah tak sempat nak makan2 sengan laki sebab dia ada meeting. Ni pun dia balik dari meeting terus ambik kami pergi bank kejap je..meeting pagi petang. Begitulah orang bekerja kan..aku pulak....baca emel..jawab survey kalau ada masa lapang ...kalau kerja2 domestik.. sampai matilah buat. Haha.

Dah tapau nasi nampak kiosk ada jual green tea. Sedap macam anis coffee yang dijual di BK4. Anis coffee kat PUJ3 tak sedap. So boleh move on sebab yang kat BK4 dah moving business kat tempat jauh sangat. Sedih tau sebab aku ni suka sangat dengan air tangan budak2 laki kat situ. Depa buat ikut suka tekak depa kot. Yang kat area ofis laki pun tak sedap.

Besar cup macam anis coffee gak..harga RM6 gak..

6 ulasan:

  1. hii sabor je lah nak layan agen insurans ni, tahu kerja depa kan.. nak marah macam tak jadi nak marah .. tapi terpaksa kena tegas jugak

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hari ni masih call tapi kita dah takdak mood..hahaha

      Padam
  2. Balasan
    1. Dengar kata kalau tahun depan dah kena caj..betul ke?

      Padam
  3. hihi..biasalah urusan2 mcm ni..proses tu sekejap j sbnrnya...mnunggu turn je lama..haha

    BalasPadam
    Balasan
    1. Itupun ada 2-3 orang dah give up. Kalau tak lagi lamalah..

      Padam

Dilarang menyalin atau menyiar semula hasil penulisan dalam blog ini di dalam apa jua bentuk medium.

Penulis tidak bertanggungjawab atas komen-komen pembaca.

Komen spam akan dibuang serta-merta.