Ahad, 27 Jun 2021

Tak Rajin

Jadi apakah yang rajinnya?

Klik2 kat butang Shopee or WhatsApp or Instagram. Sorry Facebook memang aku malas nak klik2. Telegram pun aku tak suka join group..cukupla group family, sekolah agama anak dan personal shopper yang jarang update. Haha.


WhatsApp selalu tengok group sekolah rendah anak ..Isnin Jumaat kerja sekolah kat situ...group khas adik beradik sahaja tanpa ipar duai or anak buah..group sekolah menengah ada la follow kang senyap pulak tatau cerita kawan2..tapi group ofis lama memang tak join..aku keluar sejak bahang PRU 2018. Tapi kawan2 kat Petrosains..ex volunteer tu memang aku join. Hahaha..kadang2 aku baca je. Aku ni memang malas nak berbalas mesej sangat. Juga jenis tak tanya khabar selalu. Aku introvert tahap gila.


Agak2 dengan perangai introvert aku ni ada kawan2 or kenalan yang makan hati. Dahla PKP lagila aku tak pi menziarah. Kalau tak dulu2 aku suka tiba2 datang. Tapi call la..cuma bila lalu kat satu2 tempat yang aku tahu kawan aku duduk situ mulalah aku call tanya2. Laki aku je nasib nak layan aku ke tak..selalu dia layan je..dia tau sebab aku ni susah nak berkawan..so kalau aku nak jumpa tu kira special la. Haha.


Aku rindu kawan2 baik aku..memang tahu rumah diorang kat mana. Kecuali kawan sekolah menengah aku tahu rumah parents diorang adala..tu pun tak semua...dah dulu kerja p makan rumah orang tu kan.. muka tebal 14 inchi.


Kadang2 aku rasa aku ni jenis take for granted person ke Atau aku ni mind own your business? Sebab aku macam tak peduli semua..kau cerita aku hadap je..mati kat situ kisah kau..paling2 aku cerita kat laki aku. Kalau cerita tu terlalu peribadi aku diam je..aku cerita kat laki bila perlu.. dah tu dia je kawan sebilik aku 😅. 


Aku rasa most annoying thing ialah kita ni mengumpat pastu terjadi fitnah. Aku ni nak elak sangat benda2 ni..la ni kat media social pun orang mengumpat. Dah tu aku baca komen tak reply pun kira dah mengumpat dalam hati? Tulah sebabnya aku ni malas nak pergi jenguk2 sangat social media tu. Baik aku tekan butang gembira..esok2 barang sampai.. haha. Pitam.


Oklah aku suka layan Reels kat IG sekarang ni. Blog aku ni pun tak lama lagi dia akan kurang pengunjung sebab aku dah start malas nak buat entry. Aku pun tak pergi baca blog orang dan komen2 so tak berharapla..


Apa pun sedihla akaun Nuffnang tak sempat cash out duit nak dekat RM100 juga. Apa dah jadi ek..aku pun dah malas fikir...baik baca buku cerita la.



Aiskrim ni sedap la...berebut dengan anak. Camner..

4 ulasan:

  1. salam Anis..akk pun baru nak mulakan balik main blog. boring pulak main fb n ig. reel pada awalnaya mcm best. tapi mcm x tersampai apa yg kita nak diceritaka. blog juga yg boleh buat kita rasa puas meluahkan apa yg kita fikirkan..
    ye nufnang akk pun sama sikit lagi nak capai rm100..tetiba hilang. tinggal rm8 jer..huhu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam kak rose...Saya baca company tu ada masalah kena Saman menyaman..tataula apa kesudahan..

      Padam
  2. Malas bersocmed takpe jangan malas buat kerja-kerja rumah sudah hehehe kesian anak-anak dan husband kena buat sendiri pulak

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kerja rumah memang kena buat hari2. Pergi bercuti baru tenang sikit hehe.

      Padam

Dilarang menyalin atau menyiar semula hasil penulisan dalam blog ini di dalam apa jua bentuk medium.

Penulis tidak bertanggungjawab atas komen-komen pembaca.

Komen spam akan dibuang serta-merta.