Sabtu, 29 Februari 2020

,

ستله لبيه ١٣ تاهون تيدق منججق گنتيڠ هيلندس

Setelah Lebih 13 Tahun Tidak Menjejak Genting Highlands

Kalau tidak kerana lamaran dari pihak Asmak untuk buat liputan acara Asmak Grand Award 2020, entah tahun berapa pulak baru nak sampai Genting Highlands. Berapa kali dah laki merangka lawatan, tapi tetap tak kesampaian. Kali terakhir aku pergi dengan adik aku dan bakal isteri dia la. Depa dah kahwin 13 tahun oiii..

Kawan sekolah dia rupanya Tuan Sahar ni. Sempatlah aku berbual sebelum majlis bermula.

Laki aku paling gembira bila aku dapat offer ni. Aku kalau dia tak bagi pergi, aku tak pergi. Sebab siapa nak jaga anak2 kan. Especially Aqeel Shah.


Masa sampai depan pintu masuk kami kena scan siap2. Tapi aku sebelum tu dah pergi mendaftar. Elok pulak lepas. Haha..2nd time kena la scan untuk saringan demam. Kot ada tetamu kena covid 19. Nauzubillah.















Pose sebelum buat kerja. Haha.






So disebabkan alasan laki nak kena jaga anak, maka dia book hotel terus. So jika anak2 start meragam ke maka dia akan balik ke bilik hotel.

Masa lunch laki tak masuk makan pun, dia makan luar dewan sebab kena main kejar2 dengan Aqeel. Aqlan jelah makan temankan aku.

Laki check in awal sebab ada bilik jadi solat zuhur siap2 sebelum turun buat kerja. Demi kerja ni aku beli monopod tripod khas ok. Kata nak jadi photog.









Siap makan diorang naik bilik.

Lepas maghrib kami ke Genting Premium Outlet. Dekat je..tapi parking RM4 sejam ye. Rasalah rate KLCC. 








Lepas tu laki ajak pusing2 atas Genting. Kereta naik atas ni bukan main laju ya...test power sangat.




Ok next time nak datang sini tidur je kat Awana Genting Highlands Golf & Resorts.  Lepas tu parking flat rate RM18 max. Kalau sejam RM2. Naik je bas disediakan pihak hotel untuk ke cable car. Dah jimat takyah bayar parking lagi kat skypark tu.


Tengok cable car bercahaya biru tu yang ada kaki 3 tu.

2 ulasan:

Dilarang menyalin atau menyiar semula hasil penulisan dalam blog ini di dalam apa jua bentuk medium.

Penulis tidak bertanggungjawab atas komen-komen pembaca.

Komen spam akan dibuang serta-merta.