Monday, August 11, 2014

Maskahwin Akhirnya Ku Lepaskan Jua

Punyalah menyimpan bunga duit ni sebab tak dan katanya nak simpan di bank. Padahal awal lagi dah niat nak masuk daftar tabung haji. Nak buka akaun tabung haji dan daftar pergi haji dengan duit ni.

Memanglah takkan cukupla nak daftar sebab at least kena ada RM1300 kan. So akaun buka dulu masukkan RM50 je dulu.

Berbulan kemudiannya baru nak tambah. Sabo jelah dengan kesibukan diri sendiri.




Tinggalkan sekuntum pesan orang sebelah aku
Dah nak cabut bagai ni payah juga. Takut terkoyak. Haruslah berhati-hati.
Dengan duit berkedut ni aku berjaya simpan di Tabung Haji cawangan Putrajaya. "Duit puan ni kering". Aku gelak je. Mana taknya simpan hampir 1 tahun 9 bulan. 
Mengikut kata pegawai tu tahun 2073. Tah ada nyawa lagi ke tak. Tapi katanya boleh merayu kalau duit dah cukup. So mesti berazam ye. Harap badan masih kuat bila tiba masanya.
Previous Post
Next Post

About Author

2 comments:

  1. kalau duit basah tu mcm mne pulak??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kena keringkan la kot. Ni duit berkeriut sebab dah lama jadi bunga. Jangan hilang print rupa duit sudah. Contoh terkena clorox

      Delete

Dilarang menyalin atau menyiar semula hasil penulisan dalam blog ini di dalam apa jua bentuk medium.

Penulis tidak bertanggungjawab atas komen-komen pembaca.

Komen spam akan dibuang serta-merta.