Balik Raya Haji 1440H Di FELDA Sungai Koyan

Indahnya balik beraya bersama keluarga. Walaupun tak semua ada, tapi tu pun dah penuh rumah mak...Ingat nak tidur dalam rumah mak, kena juga tidur homestay.

Kami balik sehari sebelum raya, Sabtu. Ahad raya so Isnin dapat cuti ganti. Laki tambah cuti sampai Selasa.

Cadangnya kami nak balik awal pagi. Dalam jam 3 pagi gitew. Hujan lebat sampai aku syok tidur sedar subuh je. Laki aku dah bangun jam 3 pagi camtu dia kata hujan lebat sangat camner nak gerak. Lagipun dia tengok jalan masih jem kat Gombak. Baik tidur je. Hahaha.

Kesudahannya kami keluar rumah jam 12.30 pagi. Sempatlah sahur kelam kabut minum air pun tak habis sebab dah masuk imsak nak masuk subuh lagi 10 minit je.

Sebelum balik singgah Shell untuk beli food bagi budak2. Aqlan la especially. Dia tu makan nak sedap.



Disebabkan jalan masih jem teruk KL Karak maka laki putuskan masuk jalan Jelebu. Hahahaha...Aku dan adik pernahlah ikut jalan ni dulu2...Masa tu dah lama....Aku pun pernah juga lalu sini ke rumah kawan2.

Jammed sekejap


Bawa balik 2 bekas penuh je. Yang sikit tu masuk freezer nak makan esok2.

Kami singgah solat jamak di Masjid Raub. Bukan yang kat simpang tu tapi selepas Petronas. Bersih je sebab tak ramai datang sini. Masa ni bau sambal petai yang kuat tu buat laki cek. Rupanya minyaknya dah terkeluar. So habis la karpet alas kaki. Takpelah basuh je nanti.



7 petang kami sampai la Koyan. Sebab berhenti kat 99speedmart kejap. Beli air nak buka puasa. Ais pun beli. Wah siap ada 2 kedai ni kat area Raub. Watson's pun ada. Wah wah..

So ada la yang puasa juga jadi kami buka puasa ramai2. Selepas dah makan..solat..sakan borak dan penat sangat dah badan tu baru balik homestay. Surprisingly homestay tu ELOK sangat2. Mula ada yang nak tidur dengan kami..last2 kami sekeluarga je tidur. Haha. Pasal homestay ni citer entry lain la.

Siap ada air mineral..biskut..

Lepas mandi..minum teh o panas baru tidur nyenyak..oh kena iron dulu....aduhai. alhamdulillah ada yang nak jagakan Aqeel esok bolehla solat raya kat Masjid Koyan yang baru..Hehe..

0 comments

Dilarang menyalin atau menyiar semula hasil penulisan dalam blog ini di dalam apa jua bentuk medium.

Penulis tidak bertanggungjawab atas komen-komen pembaca.

Komen spam akan dibuang serta-merta.