Rabu, 21 Ogos 2019

KKM Puchong Batu 14..Bangunan Baru

Tapi....aku bukan ambik gambar sangat pun. Just ke sana sebab nak kena ke farmasi untuk ambil ubat cacing Aqeel. Klinik ibu dan anak tetap di bangunan lama. Kurang sikitla crowd..tapi bangunan lama dah.

1st time datang kena bayar RM1 sebab nak kena ambik ubat 


dulu ni area pesakit orang2 tua



Luas sangat. Ni area farmasi je tau.

Area parking ni besar

Sampai tertidur tunggu Abah dia jemput

Last visit nurse lama salah tanda kat bahagian pertumbuhan Aqeel. Dengan nurse hari ni Aqeel dah nak masuk zone merah. Means underweight. Siap dia cakap budak ni bantut. Eh..kemudian dinasihatkan ambil vitamin..so Aqeel kena teruskan minum Pediasure. Kalau masuk zone merah, kena jumpa pakar nutrisi pulak.

Lepas balik KKM kami pun ke AA farmasi beli vitamin. Lama jugak borak dengan ahli farmasi tu. Kot dia pun bosan kan so seronok la tu borak pasal anak masing2. Haha..masa cari barang2 lain aku suruh Aqlan pegang botol vitamin. Sekali terjatuh terus dengar terhentak. Aku suspect pecah botol kaca ni. Terus buat bayaran. Aku tetap bawa botol yang sama tak tukar. Aku tahu anak aku salah dan aku pun salah suruh dia pegang botol berat. Kalau nak ikut memang membazirla kan bayar botol dah pecah tapi di sini kita mesti berlaku jujur. Ajar anak jugak. Aku cerita pada laki. Terbang RM40+ tapi kena ingatlah.. diri sendiri kena jujur. Lapangkan dada ambil sebagai iktibar.


Makanla ubat cacing. Kena tumbuk sebab dia dalam bentuk pil. Mortar dan pestle dah lama dibeli Abah budak ni. Baru 1st time guna. Hehe. 

0 ulasan:

Catat Ulasan

Dilarang menyalin atau menyiar semula hasil penulisan dalam blog ini di dalam apa jua bentuk medium.

Penulis tidak bertanggungjawab atas komen-komen pembaca.

Komen spam akan dibuang serta-merta.