Ahad, 21 Oktober 2018

,

Happy Birthday Encik Zcat

Semalam telah berlalu..hari ni telah bertambah usiamu. Semoga baki umurmu diberkati Allah. Aamiin..

Kami sambut birthday encik zcat di Chili's Citta Mall. Lama tak datang sini. Dan kami memang prefer makan kat sini je kalau teringin. Senang nak parking dan boleh chill.

Sampai dah masuk asar jadi solat dulu. Wah surau pun dah cantik. Tak bawak pulak HP kalau tak bolehla ambil gambar. Sebab masing2 kena take turns jaga anak. Jadi aku solat dulu. Memang dari rumah tak bermekap sebab dah agak masuk waktu asar bila sampai sini.

Lepas suami masuk surau aku lak jalan2 dalam MR. D.I.Y. eh mana2 ada je kedai ni. Dah 600 cawangan dia ada..ko rasa...

Aku tak beli apa2..sebab last time pergi dah beli senduk. Haha.. Aqeel dah menangis jadi cepat2 bayar dan keluar. Elok suami pun keluar dari surau. Terus kami ke Chili's. Di sana dah menanti mama, Jija dan uncle. Uncle tu panggilan untuk bapak tiri suami.

Aqeel makin menangis jadi rasanya kena menyusu. So cepat2 pilih apa nak makan. Aku memang selalu ambil triple dipper je. Malas nak fikir. Boleh la pilih nak mana ada berjenis2 juga. Lepas tu aku terus ke kereta. Tanya staf kata takde nursing room. Elok masuk kereta suami cakap ada kat area escalator which is jauh jugalah. Tak pelah sebab kereta parking pun dekat sangat ke Chili's.

Settled, pergi masuk sana semula air dah sampai. Tak lama makanan aku pun sampai. Aqlan dah makan piza pun. Fyi food free for children. Tapi tak ingat sampai umur berapa.

Suami makan steak, mama makan pasta, jija Fajitas dan uncle aku taktau apa dia makan sebab dia jauh duduk. Aku kan kena duduk dengan stroller baby. So area aku duduk kalau kat restoran mesti hujung dan luas.

Bila dah tinggal suku makanan kami, kami pun bagitahu staf yang datang tanya2 semua ok ke.. food semua dapat dah ke...aku terus cakap today my husband birthday boleh tak minta molten cake. Ala2 lava cake la dengan aiskrim. Suami terus sampuk tapi tanak nyanyi2 happy birthday. Aku lak potong cakap eh dia memang tanak tapi anak kami nak...

Ok before that meja sebelah2 sambut birthday so ada nyanyi2.. Aqlan so excited dan nampak kek. Dia nak join the groupla. Aku kata no...haha buat malu je. Memang aku dah cakap dengan dia sebelum keluar rumah hari ni kita pergi lunch at restaurant and celebrate abah birthday. So dia ingat tu partynya kot. Terus jija cakap birthday person boleh dapat kek free tau..wahh menarik. Tapi kalau tak free pun sebenarnya memang nak kena ada kek juga sebab dah janji dengan Aqlan. Dia sanggup tukar baju kemeja ya dari tshirt dan seluar army ke jeans yang cantik. Sebab aku dah cakap pakai cantik2 nak sambut birthday abah. So budak mesti nak claim the promises kan.

So tiba masa kek sampai terkejut juga hahaha...sebabnya Aqlan pun dapat kek jugak. Eh eh ko.. bagus kan staf sini melayan budak. Apa lagi nyanyi happy birthday la ramai2...Aqlan dah tertunduk malu sebab ingat orang nyanyi untuk birthday dia. Hahahahaha...kalau korang nak tahu dia ni kalau hadir siapa2 punya party birthday dia ingat dia punya birthday dan mulalah tertunduk malu2..hahahaha.. butttt yang paling aku impress dengan dia lepas habis nyanyi dia cakap tq tq everybody...tak pernah2 dia nak cakap macam tu sebelum ni.

Ok there is goes the pictures... gambar kami makan memang takdela sebab biasa dah makan benda sama je lebih kurang haha..

Turns 47 today.

Menunjuk la tu





5 ulasan:

Dilarang menyalin atau menyiar semula hasil penulisan dalam blog ini di dalam apa jua bentuk medium.

Penulis tidak bertanggungjawab atas komen-komen pembaca.

Komen spam akan dibuang serta-merta.