Ahad, 21 Mac 2010

New Hangout Place

uhuhuhuhu..semalam 20 Mar, aku jenjalan dgn adzman ke macam2 tempat.

tempat pertama dia tak bgtau pun nak pergi mana..jalan je bawak keta...aku sbg penumpang seronokla menikmati pemandangan..kalau aku drive, jgn harap..tumpuan bwk keta penting..

sedar tak sedar dah masuk LDP. dgn bantuan GPS, kitorg pun berpusing2 cari Ara Damansara. sumpah tak pernah sampai..aku mmg taktau tempat ni..dahle kena masuk terowong FAS..ape la...aku tgk2 gak tmpt ni kot2 boleh ingat next time..rounding2..tah mane2 tataula...3x pusing kat shopping complex yg macam dah terbiar..eiii cam tak best jek..titibe keta masuk parking je..dia kata dah nampak Fullhouse. biar benar, aku lgsg tak nampak..dahle takde hape kat situ...keta je byk, crowd takde.

kitorg pun kuar..masuk la dlm mall yg sunyi sepi giler..depan2 dia je ade kedai...masuk dlm sikit nampakla Restoran Fullhouse mcm dkt Sunway tu. tapi kat sini lagi le lapang..hehe..opps tgh ada penggambaran..rasanya budak2 photographer tgh study amik gambar model..

pk tanak tulis byk sebab aku mls..jadi aku try ikan dory yg best..set lunch aku RM16.90, adzman amik air longan dgn sandwich..semua sekali RM40.35. ok jek bg aku kalau or dah belanja..haha..tapi ikan dory tu mmg best, siap ada daun rosemary dicacak atas ikan..dgn cendawan yg dipanggang..mmg lazat...cuma yg tak lazat, kentang goreng pd sandwich.

kami lepak agak lama la.sambil tgk2 model dan layan lagu Korea..yg best lagu OST Boys Over Flowers keluar jugak..apa lagi..feeling kat Korea kejap..jam 5 ptg baru gerak ok..

kendian nak solat asar pulak dkt masjid area damansara uptown..lepas solat adzman tunjuk padang bola yg dia selalu pergi masa dia tinggal dkt situ..then tgk bekas rumah pakcik dia yg dah dijual harga RM1.6j..haha ooo byk kenangan ye si adzman ni nak share2..aku no hal jek..



kemudian kitorg pergi makan dessert kat +wondermilk blkg2 damansara uptown tu jugak..rupenya....aku pun taktau sebab selama ni dtg mlm je nak mencekik lamb chop dkt steven punya pasal...hahah skrg dah tau..so wondermilk ni kedai cupcakes yg comel2 tu..harga sebijik RM4.50..aku mkn sebijik jek..percaya tak..walaupun org belanje tp aku tanak mkn byk..kat sini mmg crowded la dgn org2 yg ramai..penuhla...ada plak student2 cina sambut besday bagai..mmg bising dan aku tak selesa sgt ..but anyway thanks for the cupcakes ya..

dah habis mkn..adzman nak beli sarung HTC dia pulak dkt flea market the curve..okie..jom..pusing2 tak jumpa..kendian masuk Tesco jap.nak beli sesuatu yg penting sbb dlm The Curve tak jumpa Guardian..ada watson jek..ooohohoo masa dlm watson jumpa budak perempuan yg stylo abis, siap bertudung tp pakai legging dgn kasut tinggi membeli-belah.tgk mcm student uni jek..aku kagumla kat ngko sbb aku tak mampu pakai heel..haha hari ni kuar pakai selipar bodo yg beli kat giant dgn harga RM4...lepas tu jumpa model kereta bomba.. siap amik gambar..tah pepe..mcm budak2..
so nak magrib di the curve, sementara tgu adzman, aku lepak kat sofa yg tersedia utk rehat2 depan FOS. disebabkan PMS, aku takde mood nak masuk FOS..aiyya..mcm kata adzman dewa nak nak membeli-belah tak dtg..hahah..dpt duduk rasa gembirala sbb sudah sakit perut, pinggang semua siap.

our next head on to Mont Kiara...cewahh tak pernah pergi ni..selalu tgk dr jauh je bila masuk DUKE. owhh dah nampak Wisma Azair- property Ungku Aziz and family. then masuk SOHO KL jap jalan2..jakun kejap tp tmpt ni tak happening..crowd takde, mebi siang ramaila org dtg mkn..tp mahal2 la..tgk Tenji, buffet satu kepala lunch dah RM49.90..uh..restoran Jepun..then mcm rusa masuk bandar tgk pemandangan dr tingkat atas nampakle lebuhraya bersimpang-siur..dgn KLCC semuala nampak..best2..

dah habis pusing, terdengar pulak lagu backstreet boys, layan kejap sambil nyanyi2..hehe..kemudian pergi minum kopi sedap kat Dr. Cafe..duduk atas sofa mmg pantang, siap dgn ada tempat letak kaki..lagila aku nak belunjur je manjang..tak boleh amik gambar kat sini..aku kena tegur..tp...kemudian aku still amik guna hp aku..kekekeke..


0 ulasan:

Catat Ulasan

Dilarang menyalin atau menyiar semula hasil penulisan dalam blog ini di dalam apa jua bentuk medium.

Penulis tidak bertanggungjawab atas komen-komen pembaca.

Komen spam akan dibuang serta-merta.