Tuesday, December 1, 2009

KUALA TERENGGANU TRIP-2ND DAY

date; 27 November 2009, Friday
pagi raya, azan subuh pun tak dengar...jam 8:30pg kot br aku bangun..terus mandi...kakak aku pun dah masak2....wah wah nasi dagang dengan ikan aya...tak boleh tolak godaan..makanan byk.. maklumle tetamu ramai...padahal kitorg sekeluarga je.....bukan ada org lain pun dtg....
kak ma punya air tangan-nasi dagang mmg umphhh giler....layak bukak kedai wa cakap lu....
selepas makan sehingga tak sedar diri..kitorg pun rehat2..aku si peon terhormat sambung tdo sampai zuhur..mintak maap semua, aku keletihan yang amat....keburukan bila dah memandu lama, aku keje nak qadak tidur jelah....kebaikan jadi supir pulak, org tak suruh anda untuk masak2 or basuh2 pinggan..haha best2...
abg bad, onan,fatimah,kak hasni,kak ma & aku emak,suria,sofiah,abdullah,aisyah&ammar
interframe-imran
interframe-illyas
ini pulak abg baharom, husband kak ma
sesudah zuhur, barulah kitorg nak keluar..aku pun terhegeh2 dgn nak mekap bagai..semua org dah paham..haha...sebab tatau nak pergi mana, kitorg pun ke masjid kristal...so aku nye co-pilot ialah imran...siap ajar aku ikut jalan short-cut tuh..ek eleh dekat giler dgn umah diorg neh...
aku,mak & suria
kubah dari dlm masjid kristalcantik kan rak telekung nie...cermin infiniti, seronok bergambar
setelah puas bergambar, kitorg rehat kejap...bagi warga KT solat asar..kami musafir kelana nak rehat2 di bwh pondok khas sambil menikmati pemandangan masjid kristal.....titiba.....pas solat asar, sofiah takde bersama kitorg..masa tu semua dah nak naik keta..bila pulakla hilangnya anak kak ma ni.....puas carik tak jumpa..aku siap carik dlm tandas...siap sempat amik gambar tandas cantik sgt....selepas baca 2x surah Ad-Dhuha, aku jumpa sofiah di balik tiang....semua org tak nampak dia ni..mcm kena sorok je....hm lain kali sila jaga anak2 dgn baik..hehehe....then kami sempat berziarah ke rumah saudara abg baharom..takde apa2 mkn pun..cuma air kopi o je....

kitorg singgah kat pasar payang pun takde apa...maklumla raya buka pun 2-3 kedai je..aku mmg tak kuar keta..tgu esok jelah nak merayap pun...jadi aku pun gerak ke masjid putih kejap.....teringat zaman sekolah lagi...hehe
kemudian kitorg ke masjid terapung pulak...amik pose yg biasa2 je...abg bad sefamili pun nak balik dah...sebab esok dia dah kena keje....

ade ke baju ungu dgn beg kuning????pedulik hape aku..haha

malamnya kitorg ke mydin mall sebelah planetarium kat bukit besar...wah2 besar giler....tapi aku tak larat jalan semua tempat..aku lepas beli toiletries sikit, melencong ke kedai tudung..murah2...hehe
Previous Post
Next Post

About Author

1 comment:

  1. asal muke pkcik bahar0m 2 sedih jer..??
    cm patah ati..!!
    hahahahaha...

    ReplyDelete

Dilarang menyalin atau menyiar semula hasil penulisan dalam blog ini di dalam apa jua bentuk medium.

Penulis tidak bertanggungjawab atas komen-komen pembaca.

Komen spam akan dibuang serta-merta.