Isnin, 30 November 2009

KUALA TERENGGANU TRIP-1st Day

date; 26 November 2009, Thursday
my my my......jadi tak jadi..plan ke KT memang dah lama...awal2 bulan Nov lagi aku dah rancang dgn emak. emak punyalah gembira nak sambut aidil adha dgn kak ma & family di losong. spjg 3 minggu nak ke 26hb tu, kisah2 yg dipaprkan di TV dan suratkhabar pasal banjir dan hujan lebat membuatkan aku berfikir2....kawan2 siap warning dan aku semestinya akan servis baby sebelum pergi jalan jauh...nak tak nak..nak tak nak nie.....adeh pening2 pulak2 aku je yg jadi peonnye....yg lain jd tahu tumpang je...hehehe...pada pagi hari nak bertolak, aku masih berkira2..abg bad pulak sibuk sms mintak aku timbangkan niat asal aku..sebab kalau tak jadi, aku nak raya di kajang je..umah kak pa.



maka aku pun pulang ke koyan pada jam 8:30pg bersama suria...aku ikut lane; kota damansara-mrr2-bentong-raub-koyan.. huhu aku stuck kat bentong je nak dkt 1 stgh jam....gara2 penduduk kelantan nak blk kg....gambar kat sebelah kiri ni masa kat bentong jam 10pg, korg tengokla punyalah panjang keta bergerak perlahan dlm 20km sejam kot adeh......sampai di koyan jam 12:00tghr... tak ke lama tu...biasa aku leh dlm 2 stgh jam je....dah sampai koyan, terus cari kerusi sofa nak tido...tak boleh tdo pun, aku kepenatan yg amat.....

jam 2:30 kitorg bertolak ke KT melalui; koyan-raub-bentong-karak-LPT-Cherating..gambar kat kanan ni masa odw ke bentong..lane ke KL amatla laju dan tak banyak keta berbanding lane nak balik kelantan... kemudian kitorg kelaparan, jadi berhenti kat temerloh R&R nak makan..masa tu nak asar dah pun, aku dah jamak dr koyan, mak je belum..jadi kenala bg mak masa utk solat...

benti makan jap...penat deh...kat temerlohmak sedang menikmati bihun supsuria pun ikut neneknya...aku makan kuih pau kacang merah kegemaran...sambil makan sambil bergaya


aku berhenti singgah rumah abg bad sebab dia nak join kitorg pergi rumah kak ma..so sampai dlm jam 6pm la...eksiden je sepanjang perjalanan hari ni ada 5 kemalangan....alhamdulillah kami selamat...walaupun kepala aku terhangguk dgr lagu tp utk jln jauh ni, baik aku tutup je radio sambil ingat Allah byk2..pengalaman lalu amat mengajar.....hari ni pun cerah je..cuma hujan lebat sekejap di Maran. siap berkabus kenala on lampu tak nampak keta la...

lepas solat magrib dan makan2 sikit, jam 7:30pm kitorg pun bertolak; cherating-kemaman-dungun-kerteh-KT...wah wah kemaman jalan teruk nak mampos!!!


berlobang2..sakit tayar baby aku..tak sempat elak..masuklah lubang..mcm haram jammed pulak tu...aduhhhhhhhhhhh...jam 12mlm sampai KT tapi sebab sesat, kenala call illyas mintak tolong tunda kitorg ke losong...wakakaaka..10 thn lebih tak jejak KT....nasibla...

benti jap tunggu illyas tunda kitorg...

sampai je rumah kak ma aku terus nak tido je..takde mandi2 lagi dah...lantokle..kirenya kitorg sampai di pagi raya.....kepanasan melanda tapi mengantuk dan penat lagi hebat..aku tido je...busuk? ada sape peluk aku ke???sepanjang perjalanan, air-cond on jek...huhuhu...bila kira2...16 jam trip ke KT....

1 ulasan:

  1. wahh.. dasyat 2 nnek...!!
    nnek r0ckers t0l la..!!
    hahaha.. xD

    ish..
    gmbar 0rg tgh garuk blakang p0n nk ambik..!!!
    xsuke..
    cm ber0k je rupe..!! :@

    BalasPadam

Dilarang menyalin atau menyiar semula hasil penulisan dalam blog ini di dalam apa jua bentuk medium.

Penulis tidak bertanggungjawab atas komen-komen pembaca.

Komen spam akan dibuang serta-merta.