Sabtu, 28 April 2018

Macam2 Buat Hari Ni

Pagi2 buta dah kena tukar cadar. Tapi bukan aku. Laki aku yang tukarkan. Hehehe.. aku pulak lipat baju yang menimbun dah macam gunung tu. Kemudian masing2 lapar. So kami pergi sarapan di Mak Jah Ampang Jaya. Dah nak habis makan nampakla seorang yang dikenali. Bini si Johan, Ozlyn tu tengah sarat mengandung. Tapi sebab dia sampai lambat orang lain dan ambil tempat kami dulu. Pergi Mak Jah ni memang satu hal la. Kau kena beratur kot nak dapatkan meja makan. Paling afdhal berdiri sebelah meja orang yang dah nak habis makan tu. Nanti orang tu pun akan cepat2 habiskan makanan dia. Tu pun kalau dia prihatin. Kalau dia berborak2 dan buat dekkkk je ko pandai2la minta meja tu.

Pastu pergi jumpa si Ann dan lakinya Faizal. Nak hantar kain buat baju raya laki. Susahla pulak pak guard kali ni nombor rumah puk dimintanya. Si Ann tu pun tak bagi nombor rumah bagi nombor blok je. Nak dekat 5 minit aku stuck kat pak guard tu. Last2 dia minta no hp je. Kan ke senang sikit..haishhhhh...

Kemudian kami ke Hiraq Shah Alam nak beli barang2 makanan sunnah ni. Tutup pulakkkk...then laki aku nak pergi kedai ikan patin sebab last time lupa bayar tapai pulut aku makan. Teh ais bungkus harus ya..sedap gila kot dia buat. Tapi tapai pulut tu tak rekomen la sebab kering...

Balik rumah tidur dulu la kata laki. Sebab panas dan kepenatan.

Lepas jam 6 kami keluar lagi pergi Evo Mall Bangi. Nak pergi Daiso, AEON beli buah2. Tapi sebelum tu mencekik dulu kat Manhattan Fish Market. Aku harap Evo ni berjaya la...oh Parkson je aku tak masuk lagi. Bahaya nih.








Set makanan budak RM11.50 termasuk air.

Set makan RM23 termasuk air dan pilihan side order. Macam2 jugakla. Tapi nasi ni sedap ok.

Mulut itik

Aku geram pulak

Ni side dish aku amik aiskrim. Laki aku amik nasi garlic.

Balik tu laki citer orang depan dia masa di cashier AEON bayar perbelanjaan sampai RM900 lebih. Beli groceries je kot. Uish uish..idakla kami mampu sampai harga camtu. Laki suka beli buah kat sini sebab segar dan elok. Buah kena ada kat rumah sebab aku kalau lapar suka makan buah lagi. Nak tunggu masak dah menggeletar tangan memang apa pun takleh buat. Hoho.

Dari dalam kedai nampak benda ni terus minta nak naik. Nasiblah RM1 je...

Beli tower kat Daiso. Balik rumah terus minta abah buatkan.


0 ulasan:

Catat Ulasan

Dilarang menyalin atau menyiar semula hasil penulisan dalam blog ini di dalam apa jua bentuk medium.

Penulis tidak bertanggungjawab atas komen-komen pembaca.

Komen spam akan dibuang serta-merta.