Ahad, 9 Oktober 2011

Dadah Orang Sakit

yay...selsema datang dan pergi....selalu datang lambat2 nak pergi. cek dengan doktor panel..ubat2 pun diberi...dan mc pun dapat juga..total kos ubat ni RM40. ngam2 ye..lebih kalau sila bayar sendiri...

ubat batuk

antibiotik. sila habiskan kalau dapat...

ubat selsema siang

ubat selsema malam

untuk sakit tekak katanya
aku pun consumed la ubat2 ni tapi makin berhingus pula...pergi kerja pun macam paksa rela je...lagi pulak 1st week kan keja banyak dan kena pergi site office..

bila hari khamis, selsema aku makin teruk..aku pun dah mabuk2 telan pil2..haha..kawan2 aku pun nasihatkan pergila jumpa doktor lain. ya..klinik Mediviron la tu...haa..jumpa doktor Adam Leon tu memang kena jelah...

sebelum2 ni kan aku jumpa dia..tapi sebab nak jimat RM..aku pun malas nak melangkah. tapi sebab tak sihat2 tak boleh jadi jugak..dia kata aku ada resdung itu pasal mudah selsema lebih2 lagi dengan cuaca yang tak menentu sekarang..hamik kau RM65..itupun aku suruh dia jangan bagi ubat nasal spray dulu..jika tak memang kenalah RM100.. ubat tu RM35 ok...

inilah menthol crystal. Racun. bancuh dan hidu je. time masih panas2

ubat selsema pagi


ubat selsema malam

ubat titis hidung

yeah selamatla hidung aku....doktor kata dah bengkak itu pasal dia bekalkan ubat2 ni. lepas tu suruh aku cek satu ubat nasal spray kat farmasi suruh tanya harga. dia nak jual aku takmo beli kan...jadi tak jumpa...jadi akhirnya Mimy yang bagi..thanks Mimy.

4 ulasan:

  1. rimas ooo srot sret srot sret...
    hopefully u get well soon dear...

    BalasPadam
  2. mmg susah nak baek....tu sbb masa mula nak kena kena minum minum air bnyk2 & telan strepsil..

    BalasPadam
  3. huhuhu..siksa kalo selsema ni...rimas rasa...

    sis u , xnak cuba amal JUS HAYAT..mana nak tau leh kurang skit resdung..hehehh

    BalasPadam
  4. my pleasure beb...nasal spray tu mungkin leh legakan tekanan hidung ko yang sempit

    BalasPadam

Dilarang menyalin atau menyiar semula hasil penulisan dalam blog ini di dalam apa jua bentuk medium.

Penulis tidak bertanggungjawab atas komen-komen pembaca.

Komen spam akan dibuang serta-merta.