Isnin, 2 Julai 2018

Post Natal Check Up

Ingat baby je kena check up rupanya kita pun kena. Tapi sebab baby dah diperiksa doktor KKM maka kita sorang jelah kali ni. Memangla kita kena check up juga dengan doktor KKM tapi takde result diberitahu. Kita pun termangu2 tak faham kenapa ambil urine test dan darah sampai sekarang.

Semasa menunggu sempatla menyusu dan tukar popok budak ni. Lain macam rasa bawak budak kali ni.

Lambat sampai..dalam ham 2.50 kot..jadi dapatlah nombor last iaitu nombor 20.

Dengan Doktor Noraini ni kita kena check BP macam biasa...tapi alhamdulillah dah turun. So memang takyah ambik 2-3x. Haha. Berat pun maintain kat 68kg. Eh bila nak turun lagi 11kg ni?

Kemudian masa jumpa doktor, kena scan pulak. Takde apa2 katanya. Tapi disuruh buat pap smear 3 tahun sekali. Okay aku tanya balik pasal BTL prosedur  tu. Aku nak tahu doktor buat cara yang mana? Ada ikat ada potong. So aku kena potong terus. Laki aku pun sekali sekala tanya aku menyesal ke sedih buat BTL. Malas pulak aku nak share emosi kat sini. Lain kali jelah ye. Oh kali ni aku jumpa doktor dengan baby Aqeel je. Laki aku kerja dia bawak Aqlan.

So dah siap tu aku nak buat appointment untuk vaksin Aqeel. Rotavirus elok diambil selepas umur 2 bulan. 25 Julai nak kena pergi KKM lagi. Tengah fikir nak buat hari yang sama ke tidak. Sekali keluarkan buku....rupanya aku bawak buku Aqlan. Hahahaha nampak gaya kena call jelah untuk buat appointment.

Oklah aku tak de apa2 masalah. Jadi boleh balik je tanpa ubat2. Selalu ada je ubat dibekalkan. Aku ubat2 doktor bagi semua makan sampai habis. Kecuali buat masa ni kena stop ubat kolesterol.

Masa ni tunggu abah aqeel ambik kami nak balik dah

Tidakla dia nak tidur. Asyik berjaga dan kena layan jelah.

2 ulasan:

  1. lama dah xberanak dah xigt dh cek2 ni...comelnya baby aqeel...smg semuanya ok2 je ye anis

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah semuanya ok je hanim. Terima kasih atas doa2.

      Padam

Dilarang menyalin atau menyiar semula hasil penulisan dalam blog ini di dalam apa jua bentuk medium.

Penulis tidak bertanggungjawab atas komen-komen pembaca.

Komen spam akan dibuang serta-merta.