Rabu, 20 November 2019

,

Aqeel Vaccination 18 Months

Aku suka cakap Aqeel dah setahun setengah..tapi orang yang bertanya akan cakap balik ohh 18 bulan..

Sebenarnya aku pun tak ingat Aqeel akan kena vaksin. Aku ingat dia kena follow up je sebab berat badan dia kurang. Doa jugak janganlah kena jumpa pakar nutrisi. Tak larat nak ulang alik..

So sampai klinik awal..ambik nombor masuk dalam pocket beg. Dah masuk ruang menunggu tengok balik nombor 7113..lor jauhnya..

So sambil duduk2 tu adalah 3 orang wanita Cina suka dengan Aqeel ni. Masa ni laki dan Aqlan tak ikut diorang p masjid. Wanita2 ni suka sangat tengok telatah Aqeel. Aku walaupun tak nampak sebab tak pakai spec kan hilang...tapi aku nampak juga riak muka diorang ni. Aqeel pun mesra sangat..haha.

Tak lama laki pun masuk jaga Aqeel so aku duduk dengan Aqlan pulak. Nombor masih belum naik. Ada pulak misi tegur rambut Aqlan. Eh cantik siapa potong, macam mana potong? Aku pun cakap aku yang potong sebab Aqlan takut dengan barber. Misi tanya lagi eh tak pakai mangkuk potong rambut? Sebab elok je bulat..eh takkkkk la aku cakap.. (well hello there aku potong rambut Aqlan dah  bertahun.) Memang kadang tak betul dah macam rambut satu puak tu. Anak aku dia suka gerak2 kan kepala..kalau ko potong kat barber cina depa caj lagi mahal sebab budak tak duduk diam. Last potong rambut dia melalak teruk sambil barber tu ingat kali kedua kami datang..akhirnya dahhh takyah pergi. Baik ibu je potong. Hahaha..esok2 dah besar pergilah barber balik.

Lama2 tunggu laki aku dah lapar. Dia pun ke kafe. Aku pun baru tengok HP ada call dari klinik. Lor sampai diorang call aku tak sedar nombor dah dipanggil ke? Aku pun terus ke depan bilik2 rawatan..biasa untuk saringan ni kan bilik2 pakai langsir je. Ada banyak bilik2 kecil dalam tu. Aku nampak seorang misi terus tanya..dia pun cek kan dengan misi yang bertanggungjawab. Sebab aku dah call klinik balik takde sapa angkat. Dia pun tanya nama anak..aku pun jawab.. dia pun kata eh nombor siapa awak bagi? Nombor awak lain la...lor aku salah tengok nombor? Aku pun cek balik rupanya aku tertukar dengan nombor giliran lama bulan 8 lepas..facepalm.

Masa tu dah jam 4. Kau rasa? Aku tak marah misi pun. Misi pun macam nak defend diri. Aku kata saya tak marah..salah saya la.. saya ok je. Misi yang rawat Aqeel pulak cakap saya call 2.30 lagi dah..ingatkan merajuk dah balik rumah..larr...Aku pun gelak sama2 dengan dia. Terus cepat2 rawat..cek buku..ada ujian sikit..Haha.. kemudian kena cucuk dan jumpa doktor. Ok alhamdulillah misi kata berat dia ok takyah risau so takyah jumpa pakar nutrisi.. legaaaaaaa..



2 hari dah hilang spec

Balik tu kami terus ke Sg. Merab laki ambik popcorn. Sedap weh..1kg RM15 jerrr.. makan la dulu sebab lapar sangat dah...sian anak2. Salah ibu haaaaa.

Upah

RM27 kat Lazada.


8 ulasan:

Dilarang menyalin atau menyiar semula hasil penulisan dalam blog ini di dalam apa jua bentuk medium.

Penulis tidak bertanggungjawab atas komen-komen pembaca.

Komen spam akan dibuang serta-merta.