Sabtu, 16 Februari 2019

Beli Kain Baju Raya Suami Dan Anak2 Di Jakel Ostia Bangi

Aku suka pergi Jakel ni. Shah Alam tu rasa jauh sangat. Yang kat KL tu malas parking jauh2 san menapak. Ni sekangkang kera je. Park, terus masuk Jakel. Free pula parking..lagila..

Masa nak masuk parking tu nampak Telekung Nur Aisyah.. eh macam nak singgahla nanti nak cari telekung baru. Telekung pun nak ada baru. Bukan sebab nak raya. Nak lawa2 mengadap Pencipta.

Ok masuk Jakel terus keluarkan sampel warna kain nak beli. Kain baju aku dah hantar ke tailor. Anak2 punya baju aku jahit sendiri je. Laki punya nak tempah dengan kawan la. Aku tak pandai jahit baju Melayu lelaki dewasa ni. Susah pulak rasa..nak pergi belajar menjahit pun masih belum ada waktu yang sesuai.

Tengah2 bincang dengan staff tu sedar2 Aqlan dah hilang. Panik la aku padahal tadi dia pegang tangan aku. Aqeel abah dia dokong dalam baby carrier. Puasla aku naik cari sampai tingkat atas sekali. Staff2 tanya aku macam nak tolong cari kain aku jawab cepat je..anak saya hilang. Wei Jakel ni besar weiii
..besar gilaa...aku boleh jadi gila weii..last2 laki call kata Aqlan dah turun jumpa dia..dia pakai baju kuning. Beberapa orang budak aku jumpa pakai baju kuning gak. Aduhhh tanya staff pu  diorang tunjuk2 camtu je..bila aku cari tak jumpa. So Alhamdulillah la Aqlan tahu cari abah dia..aku jumpa je dia balik terus aku marah tapi tak jerit2 la cam pompuan gila. Jaga air muka anak dan laki ok. Pandai pulak budak tu salam cium tangan aku mintak maaf. Ok tu abah dia suruh.

OK lepas tu terus beli kain cepat2. Aku dah malas nak jalan2..selalu aku ada gak perangai jalan2 beli kain tak perlu hahaha..

Beli untuk anak kain cotton. Aku kain licin2 ni failed nak jahit. Nak potong tu yang paling susah. Nak kena beli rotary cutter jugak ni. Laki mula2 tanak kain baru. Nak cari kain sampin je. Tiba2 jumpa kain yang agak murah dia kata  oklah. Banyak diskaun kot. So beli lah...sampai kat tempat kain reja...kain lebihan tulah..nampak pula kain jenis songket dalam 0.8m je. Terus grab sebab rasa sesuai untuk budak2. Ehehehe. 1 meter RM5.50 je. Mana nak dapat kalau beli dari kain ela. Settled bayar terus balik. Laa terlupa pergi beli telekung..


Sob...sob..bukan tak tahu jahit telekung tapi nakla juga telekung ada renda ke kerawang tu kan.. memang kan..

0 ulasan:

Catat Ulasan

Dilarang menyalin atau menyiar semula hasil penulisan dalam blog ini di dalam apa jua bentuk medium.

Penulis tidak bertanggungjawab atas komen-komen pembaca.

Komen spam akan dibuang serta-merta.