Khamis, 25 Julai 2019

Aqeel Kena Post Fever Rash

Macam hurmmm? Korang pernah dengar ke post fever rash ni?

Masa aku buka baju Aqeel nak mandikan dia tengok2 satu badan depan belakang merah2. Eh risau tapi aku fikir ruam je. Tapi tetap mesej ke laki la. Sebab Aqeel baru baik demam 3 hari. Aqlan pulak ingat adik dia kena gigit bug.


Petang tu kami jumpa doktor jugalah nak  confirm. Laki takut campak je. Aku dah google siap2 semua aku tetap rasa bukan. Heyyy mak punya rasa hati ni lain tau.

Doc ni siap buat gambarajah kat aku. Sebab aku tunjuk kat dia rash tu dia pulak google tunjuk campak tu camner rupanya. Hehe. So dapat la calamine lotion dan ubat gatal/selsema. Alhamdulillah Aqeel tak menggaru dan dia mesti nak sejuk2 je tak boleh berpeluh2.

Kes post fever rash paling teruk pun kena masuk air je sebab tak lalu makan dan minum. Aqeel ni makan macam biasa je. Alhamdulillah.


2 ulasan:

Dilarang menyalin atau menyiar semula hasil penulisan dalam blog ini di dalam apa jua bentuk medium.

Penulis tidak bertanggungjawab atas komen-komen pembaca.

Komen spam akan dibuang serta-merta.