Sabtu, 13 Julai 2019

, ,

Patut Ke Mak Jah Je..Sampai Uncle K Pulak

Lepas kejadian mesin basuh buat hal, dah ok aku basuh kain 4 round terus. Cuaca pun baik panas sangat2. Apa lagi naikla rajin tu.

Ayam mentah dah bawak keluar. Ingat nak masak ayam rose atau ayam halia. Breakfast ingat nak masak penkek. Sekali naik bilik laki ajak sarapan luar. Ok kita ke Mak Jah la. Aku pun pakai baju ala kadar jelah sesuai dengan kedai tu. Ehehe..

Dah on the way atas jalan tiber ajak ke Uncle K di SACC Mall, Shah Alam.

Aku pun teringatla ayam mentah...atas sinki.

Nasi goreng kambing. Aku makan sejak tengok dalam JJCM tahun berapa tah. Dulu2 ada kat TTDI.

Nasi Arab untuk Aqlan dan Aqeel 

Nasi goreng daging black pepper



Dah sampai kami makan nasi. Makanan beratla. Kemudian Aqlan masuk main kat indoor playground tingkat 3. Aku jalan2 pergi Watson's la..Naelofar la..memang ada je kan angkut kalau takde laki kat sebelah. Macam bebas kejap. Hahaha.

Weekend RM20 untuk 3 tahun ke 12 tahun kot. Tak ingat la had umur. Stoking RM4. Aqeel tak masuk. 





Dah habis shopping aku cuba nak ke Guardian tapi gagal. Rupanya kena turun escalator. Aku asyik guna lift ke B. Nampak parking jelah.

Selepas solar zuhur cepat2 ajak balik tengok cuaca macam nak hujan. Teringat kain di jemuran. Teringat ayam..harap2 tak busuk.




Mengintai Aqlan makan Kinder Bueno

Lepas biskut ke 2

Venti

Grande

Tapi sempat juga minum Starbucks lagi. Drive thru je. Free kad masih berbaki RM30. Laki pun dapat claim lagi 1 air free. Haaa dia pun suka dark Caramel coffee Sphere Frappuccino tu. Sedap wehh kali ni kopi lagi bitter.

Sampai gate rumah tak dan2 angkat baju. Hampir semuanya kering. Panas betul ya. Sebab ada yang disidai bawah porch.

2 ulasan:

  1. Sedap agaknya nasi goreng kambing tu.
    teringin pulok

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memang sedap. Tapi tadi makan banyak dapat lemak dan tulang.

      Padam

Dilarang menyalin atau menyiar semula hasil penulisan dalam blog ini di dalam apa jua bentuk medium.

Penulis tidak bertanggungjawab atas komen-komen pembaca.

Komen spam akan dibuang serta-merta.