Jumaat, 14 Mei 2010

Pengantin dan Solat

kenapa tajuk ni? sebab aku dah biasa pergi kenduri kawinla...kawan2 aku, kwn kpd kwn2 aku, kwn family, mcm2la..redahla kalau org dah ajak..ada jugak yg aku tak pergi.

well actually aku selalu terfikir time bila pengantin perempuan kerjakan solat. ok pengantin lelaki solat syukur lepas akad nikah. dia tak pakai mekap tebal, bedak je kot.so senang nak cuci muka dan solat. pengantin perempuan pulak? okey, mebi diorg tak solat syukur di masjid, nak cuci mekap bagaikan..kat umah pun sama..tp..

ok timing kawin cth;
1. nikah pagi, jam 1030 la selalunya. kenduri tengari dgn sanding siap..lyn tetamu lagi semuala...harap2 sempat zuhur sebelum asar dtg.
2. nikah pas asar, biasa kenduri mlm tp skrg jrglaorg buat lainla ko buat kat hotel/dewan very the timing kena punctual. ko kena mekap utk siap2 p bersanding jam 8 mlm. jurumekap kau aww kan..nak mekap lame2..pastu solat tak? kalau dah amik wuduk siap2 ko mekap tak kentut2 ke tak sentuh kulit ngan bukan muhrim ke..leh tak lari jap nak solat..

aku bukan pe, aku rasa kesian kat si suami kalau korg tak solat sebab tak sempat or mekap korg syg nak tanggal sbb nak layan tetamu nak kekalkan wajah very the vogue tu kan. elok2 je dia jadi suami, dah tgg dosa isteri yg tak solat. pikir2kan..aku pun pikir2kan utk diri aku. semoga kita tak zalimi diri sendiri dan org tersayang.

0 ulasan:

Catat Ulasan

Dilarang menyalin atau menyiar semula hasil penulisan dalam blog ini di dalam apa jua bentuk medium.

Penulis tidak bertanggungjawab atas komen-komen pembaca.

Komen spam akan dibuang serta-merta.