Isnin, 10 Disember 2018

,

Nasi Lemak Saleha Kg. Pandan

Aku suka makan nasi lemak. Sejak kecil sehingga sekarang. Kadang2 hari2 nak makan. Kadang bila dapat yang tak berapa umph tu sanggup buat sendiri. Tunggu rajin dan keadaan mengizinkan je. 

So nasi lemak yang kami laki bini suka buat masa ni ialah nasi lemak Saleha. Bermula dari masa duduk kat Ampang lagi kami asyik membeli. Drive thru je. Pastikan asa cash yang cukup. Masa tu nasi sebungkus RM1.20 tak silap aku. Aku panggil nasi lemak Saleha laki aku panggil Syakira. Pasti mulalah nak nyanyi lagu2 Syakira..syakira.


Now dah ada kedai lak.. ke dah ada lama kami tak tahu. Sanggup laki aku ke sana bungkuskan bawak balik. So adalah hasil tangkap gambar. Tapi ni gambar2 14 September 2018. Hahaha aku korek2 gambar ada beribu2 nak kena delete so jumpalah gambar ni. Gambar telegram je dah 1600 belum yang dari sumber WhatsApp dan camera. Jenuhla masukkan dalam folder khas untuk simpan atau pilih untuk buang. 



Aku kalau makan  mesti nak 2 atau 3 bungkus.


Telur setengah biji tu aku suka.







6 ulasan:

  1. Nampak macam sedap dah macam familiar plak area dia bukak kedai tu..rasa macam pernah pergi...

    BalasPadam
  2. Kedai ni dah tidak beroperasi. Dah pindah ke sebelah Tesco Pandan Prima (dulu kedai My Asam Pedas Linda Onn)...

    BalasPadam
  3. yup, dah pindah lokasi. suka jugak layan pulut kuning dengan rendang daging dia. ade setiap pagi :D

    BalasPadam

Dilarang menyalin atau menyiar semula hasil penulisan dalam blog ini di dalam apa jua bentuk medium.

Penulis tidak bertanggungjawab atas komen-komen pembaca.

Komen spam akan dibuang serta-merta.