Rabu, 12 Disember 2018

First Time Buat Lava Cake

Aqlan suka makan lava cake. Kalau beli kat Domino's tu RM10 sebiji. Kalau ada promo murah sikit.

So dah lama berjanji nak buat dengan dia. Kali ni kita buat juga walau Aqeel menangis. Mentua tolong jagakan sekejap.


Yang taburkan powdered sugar ni laki..masa tu Aqeel dah tak boleh dipisahkan dari aku..dia punya melekap tu...anak korang sape yang paling kuat melekap?


Masa bubuh coklat ni je Aqlan tolong sebab proses lain tu aku tanak dia kotorkan tangan. Plus adik dia menangis jadi jaga sekejap.

Resipi ni dari IG omputeh. Apa nama sudah ku lupa. Tapi ringkas sangat dan tidak menggunakan telur. Laki aku suka makan. Aqlan pun suka. Cuma percubaa  pertama jadi ada yang nak kena  baiki lagi. 2nd time buat nanti aku share resipi la. Dah tulis dalam buku resipi kat dapur.

4 ulasan:

  1. bak satu dulang babe.. nmpak sedap nauuu tu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Resipi ni kan memang dapat 4 bekas je..habis dah anak aku makan..

      Padam
  2. Suka makan tapi nak buatnya belum terbuka lagi hati.. hehehe..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Senang sangat2 ni..tapi memang dah lebih sebulan peram barang baru buat hehe.

      Padam

Dilarang menyalin atau menyiar semula hasil penulisan dalam blog ini di dalam apa jua bentuk medium.

Penulis tidak bertanggungjawab atas komen-komen pembaca.

Komen spam akan dibuang serta-merta.