Khamis, 19 Disember 2019

Dark Season 2

Dah lama tak update..padahal lagi 2 episode je nak tengok sebelum berakhirnya season 2. Kemudian melangok la nak tunggu season 3. Tapi kata penulis skrip ke director akan ada something tahun depan. Hahaha..tah2 tahun depan baru nak filming. But sure ke season 3 is the final season.

Dark is Germany drama sci-fi. So kalau anda bukan peminat fiksyen sains, universe..dan kekuatan minda untuk berfikir analysis tu haaaaaa memang tak fahamla. Aku tengah tengok dengan laki pun kadang2 boleh berbincang..eh dia ni siapa. Laaaa...dah habis tengok masuk bilik pun boleh sambung bincang. Tapi aku lagi haru sampai mimpi2. Senang cerita diorang ni against God la. Orang tak beragama ni buat movie memang luar jangkaan. Kita orang Islam ada batasan berfikir sebab kalau lebih2 kita akan gila dan mula question pasal Tuhan. So tengok cerita pun kena ada kekuatan fikiran ok.


Aku dan laki kadang2 fikir macam mana dia nak buat season 3. Maybe sebab itu final so akan reveal semua sebab2 ni. Kenapa ada cycle every 33 years. The beginning and the end. The cycle like never ends dan diorang kat Winden ni dah macam gila juga. So masing2 cuba ubah sejarah dan nak balik ke zaman dahulu.

Manusia sebenar yang naik time machine ni cuma Nabi Muhammad S.A.W. tapi beliau hanya ke masa depan. Kalau fikir balik logik memang kita tak boleh ke masa lalu sebab kita akan ubah sejarah. Tapi kalau ke masa depan kita dah tahu apa akan berlaku jadi kita lebih bersedia. Kita dah atau ada syurga dan neraka. Hari akhirat..balas membalas. So kita patut dah prepare kan. Sebab kita dah diingatkan. Ya Allah bersediakah kami..

Finally, we know who is Jonas.. who is Charlotte's father. Why Mikkel take his own life. Who is the leader of sic mundus.

Korang tengokla..cerita ini rotten tomatoes 94%. Gila tinggi rating..

7 ulasan:

  1. kalau boleh turn back. nak aje kita kan...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nak nasihat diri yang bodoh2 alang masa tu.

      Padam
    2. ya nak turn back agar study smart, buka mata buka hati. apa yg kite tengok dan dengar tu tak semestinya ia yg sebenar. waaaaaa

      Padam
  2. ala masih tak berkesempatan nak menonton sbb takut terjebak dan committed hehee

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hari2 anak tanya do you wanna watch Dark..

      Aiyoo season 3 27Jun2020

      Padam
  3. wak blom subscribe netflix lagi., takut x sempat nk tgk je nnti., ;p

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya dah ada Netflix dah tak tengok yang lain..haha..sekali sekala je nak tengok myIPTV

      Padam

Dilarang menyalin atau menyiar semula hasil penulisan dalam blog ini di dalam apa jua bentuk medium.

Penulis tidak bertanggungjawab atas komen-komen pembaca.

Komen spam akan dibuang serta-merta.