In

1 Syawal 1436H - Aidilfitri 2015 Kami

Pagi raya dah 2 tahun kena tinggal kat rumah sebab ada Aqlan yang masih kecil. Yang kalau dibawa ke masjid mungkin akan mengganggu jemaah lain nak solat. Jadi lepas mandikan dia..aku mandi..solat..bagi susu dan tidurlah dia.
Budak kecil suka duduk atas sejadah. Kalau solat tu tempat sujud boleh berubah sebab dia suka baring. Lepas tu nak baca doa. Lepas tu.....Meh kita selfie. 

Juadah kami bermula dengan teh o panas. Lemang pulut jagung, ketupat palas pulut jagung, rendang paru dan kuih muih. Aishh aku memang tak masak apa pun kali ni. Aku buat air je.

Kemudian sibuk bergambar tiga beranak ni sebelum Pak Uda dan keluarga datang. Pak Uda ni abang mama selepas Wan Nyah. Cucu dia ada seorang baya Aqlan nama Hazran. Jadi adalah kawan main sekejap.
Kurta by Darwishrichdesign.
Blouse by Musso
Skirt by M&M
Shawl by Marshmallow
 
MamyPoko Pants. Hahaha..



Jam 1 macam tu kami ke Penang nak jumpa mak kat rumah kakak. Borak2..masak makaroni cheese untuk Aqlan..dah solat semua bagai tido. Memang sangat mengantuk.
Game terbitan Toca Boca sesuai untuk dia. Dah boring kasilah main. Jangan kasi berjam pulak. Anti social nanti.

Lepas isyak baru balik Taiping semula. Pastu menyinggah kedai mamak Nasi Kandar A Rahman makan nasi goreng kampung. Suap sikit ke Aqlan.
Nasi Goreng Kampung ada kacang. Menarik...sedap pulak tu.Teh tarik dia kaw giler.

Balik rumah bagi Aqlan makan butterscotch gardenia pulak. Last2 muntahhhhhhh...ya muntah banyak atas skirt raya mama dia... dan aras karpet opah dia...Terusla mandi....dan basuh kain..

Begitulah kisahnya. Tenaga kalau tak cukup memang tak boleh menanggung. Kesabaran juga perlu tinggi. Ya Allah...tolong hambaMu ini. Sayang anak mama..

Related Articles

1 comments:

Dilarang menyalin atau menyiar semula hasil penulisan dalam blog ini di dalam apa jua bentuk medium.

Penulis tidak bertanggungjawab atas komen-komen pembaca.

Komen spam akan dibuang serta-merta.

Comments

Nuffnang

Weekly Popular

Adnow

loading...