Jumaat, 15 Jun 2012

Student


Hari ni semasa aku menanggalkan mekap mata dan bibir dengan mengunakan Biore make-up remover for eyes & lips, aku ditegur oleh seorang wanita berumur. “student lagi ke?” terbesar biji mata aku sekejap sambil menjawab dengan jujur, taklah..saya dah bekerja. (hahaha..dalam hati dah kembang….)

Kemudian dia masih bertanya,
“dimana?kerja apa?”
“di sini.. dalam bangunan ini..buat akaun..”
“akaun tu debit kredit ya?”
“bukan itu sahaja..ada banyak…., debit kredit sejak sekolah dah belajar”
“memang belajar akaun ya…”
“ya.”

Oh..kadang2 memang bila bertemu warga emas yang peramah, mereka suka hendak borak2. Tak kira di mana2. Walaupun di dalam surau. Dan aku kalau jumpa warga emas yang peramah dan menanyakan soalan dengan baik dan muka manis je..aku pun bertambahla manis dan nak melayan je..hahaha.

Sebenarnya masa tengah2 conversation tadi, bos aku masuk dan pandang2. ooooOoo…hahahahaha…

5 ulasan:

  1. Kakcik ni kadang2 ramah tapi kadang2 rimas juga kalau ada yang terlebih ramah. :)

    BalasPadam
  2. wah bestnya dpt gelaran student.tu maknenya nampak muda remaja gitu :)

    BalasPadam
  3. oopss lupa...nanti singgah umah baru ye.umah lama sempit dah! :) www.akuratusiput2.blogspot.com

    BalasPadam
  4. oh ratu ingat pindah rumah betul rupanya new blog. heheh..okay.....akan singgahla...

    BalasPadam

Dilarang menyalin atau menyiar semula hasil penulisan dalam blog ini di dalam apa jua bentuk medium.

Penulis tidak bertanggungjawab atas komen-komen pembaca.

Komen spam akan dibuang serta-merta.