In

Alat Merebus Telur 1/2 Masak

aku suka telur. aku adalah pencinta telur. adakah sebab telur ada warna kuning? hahahaha..

kuning jer

belum cuba lagila. nanti nak test...bila? hehe..stok telur tak pernah putus..ada je dalam icebox
zcat yang belikan sebab aku selalu kecewa bila masak telur setengah masak. pasti ke lepas ni tak kecewa.......? hehe

Related Articles

19 comments:

  1. saya pun ada tp lain sikit..mak mertua kasi..hehe

    ReplyDelete
  2. xpernah rebus telur pakai alat tu..sellau rebus kat atas dapur jer..

    ReplyDelete
  3. confirm takkan kuciwa lagikkk..ahahhaha

    ReplyDelete
  4. aku ada benda alah ni..puas lagi rebus atas dapur..si benda ni dh jadi perhiasan hehehe

    ReplyDelete
  5. aku pun ada satu ....so far pakai menjadi sedap dari yg kopitiam punya hehe

    ReplyDelete
  6. bestnya ada menda tu.beli kt ne eh?nk jugak...

    ReplyDelete
  7. masa kecik2 dulu dah penah nampak benda kuning ni..

    lepas tu sampai 1 masa aku rasa benda kuning tu macam magik sbb leh masak telor..

    rupa2nya barulah aku tau yg kena letak air panas baru magik tu jadi..

    hahaha [dah..dah..jangan gelak!]

    ReplyDelete
  8. Dulu kakcik ada benda ni, tapi mana hilangnya entah.

    InsyaAllah lepas ni, takkan kecewa lagi. :)

    ReplyDelete
  9. Jasfyra; beli kat Mydin jek. tak sampai RM10 pun.

    ReplyDelete
  10. ehh, benda wajib ada kat rumah okeh.. sama lah kita penggemar telur yg tegar..

    kalo berani wat half boiled egg mcm masterchef laa.. hahaha..

    ReplyDelete
  11. Beli yang cosway punya... kompom cantik telur separuh masak tu...

    ReplyDelete
  12. azmask; dah lama pendam perasaan tu..tapi dah ada orang bagi..jadi guna jelahkan...hehe

    ReplyDelete
  13. de satu kt umah... cinonet je.. tp cukup la untuk 2 org makan..

    tp nak tanye, camne nk gune alat ni sbnrnye?????? :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau tengok dekat bekas putih tu ada 4 line. Untuk sebiji hingga 4 biji telur. Just masukkan air mendidih mengikut berapa biji telur nak direbus. Line ke 4 paling aras untuk 4 biji telur le. Biarkan sampai semua air turun sendiri. Lepas tu boleh makan. Yums kalau kat kedai dah dijual RM2 untuk 2 biji ek.

      Delete
  14. beli di mana? saya juga mau beli

    ReplyDelete

Dilarang menyalin atau menyiar semula hasil penulisan dalam blog ini di dalam apa jua bentuk medium.

Penulis tidak bertanggungjawab atas komen-komen pembaca.

Komen spam akan dibuang serta-merta.

Comments

Nuffnang

Weekly Popular

Adnow

loading...