Khamis, 17 Mei 2012

Kencing Tak Basuh?


Dalam bab feqah, salah satu perkara wajib ialah beristinja’. Iaitu mencuci ‘ain najis sehingga benar2 suci dan bersih menggunakan air mutlak. Okay aku tanak cerita habis bab beristinja’, ceritanya sangat panjang, aku risau pengolahan aku menjadi salah faham pada pembaca .

Aku sentuh bab ni sebab ada kejadian semalam. Ia buat aku piss off sikit.

Aku ke Guardian untuk membeli kapas muka. Nak tanggalkan mekap. Nak guna untuk toning. Sambil2 mata meliar tengok  barang2 keluaran Hada Labo. Eh murah..hehehe..RM60 – cleanser, milk  moisturizer & moisturizer apa tah lagi. Kawan aku pulak dah memeluk pantyliner Carefree beli 2 percuma 1 yang kecik. Dan-dan je ada orang menegur.

“Hey you beli ni tak elok.  You patut guna ini.” Sambil menunjukkan satu risalah berkenaan produk penjagaan vagina  - international brand.

Dan dia pun pot-pet pot-pet..cakap kencing tak basuh busuk. Itu p**** tak cuci bau tau…berak tak cuci..lap2.. actually dia cakap pada kawan aku dan sambil2 pandang aku. Hello…kami Islam okay. Dah tentu aku beristinja’. Cuci bersih!.  Kawan aku ni Cina masuk Islam, dia pun ajak cakap dalam bahasa Cina. Aku pulak blur dalam masa yang sama interesting nak dengar, hahahahha..cerita pasal menjaga alat sulit ni penting.  Tapi jurujual ni failed dari segi menyampaikan maklumat dengan harapan dapat menarik minat pembeli. Bahasanya agak kasar dan seolah2 bercakap di pasar.

Memang benar katanya bahan2 untuk membuat alat mecuci itu telah diuji oleh pakar dermatalogi. Siap bagi tahu “you tahu siapakah diorang ni?”. Aku buat bodoh. Padahal aku tahu sangat2la sementelahan aku selalu jugak jumpa pakar kulit. Saja aku nak dengar dia bercakap, pandai sampaikan maklumat ke failed. Tiba masa aku rasa nak complaint je pada bos dia yang cara penyampaian dia teruk.

Setelah kami kata tak berminat, sebab kawan aku cakap dia gunakan barangan Cosway, aku pulak dah menjerit kecil tadi “hey I cuci dengan airla. Mana ada lap2 dengan tisu!”

Hah..sudah. aku meletup pulak kat Guardian. Sudahnya aku beli Hada Labo dengan kapas muka. Sambil2 fikir, aku tahu Cina tak basuh kencing berak, tapi kalau diorang ada yang membasuh tu kira pembersihla. Sebab selalu je kalau masuk toilet lepas diorang keluar..pastilah hancingnya ada. Sebab mereka Cuma tahu pump.  Agak2 bau hamis tu sebab apa?

3 ulasan:

  1. busuk entry ni tau hahahaha...tp yerla cayanunalif masuk toilet je bau hancccccc....aku pun x cucui pakai hygene...tak elok pakai air je cuci kasi bersih

    BalasPadam
  2. mimy, kat sini banyak sangat bucuk. aku ingat doc kau pernah pesan jgn pakai air2 basuhan tu. cuci sudah...

    BalasPadam
  3. Sumpah aku cakap. Prempuan china bau hamis weii knape ehh. Aku lalu sbelah amoi tu. Perghh bau hamis.

    BalasPadam

Dilarang menyalin atau menyiar semula hasil penulisan dalam blog ini di dalam apa jua bentuk medium.

Penulis tidak bertanggungjawab atas komen-komen pembaca.

Komen spam akan dibuang serta-merta.