Jumaat, 1 Februari 2013

Dealmates Oh Dealmates...


Aku pembeli tegar online akhir2 ni. Actually aku dah start sejak tahun lepas lagi. Benda yang mula2 aku beli ialah rawatan spa kaki. Lepas tu aku dah semakin teruja….asyik beli..beli..

Kebanyakan barang aku beli online melalui Dealmates sebab bagi aku mudah. Aku ni banyak2 kedai online, malas sikit nak log-in bagai. Jadi selalula dapat update newsletter dari diorang ni.

Setakat ni semua barang2 yang aku order memang dapat cepat. 1st experience lambat dapat mascara jenama Max Factor. Bila aku email pihak dealmates diorang cakap barang kena checking by custom sebab dianggap senjata berbahaya? Haha. Kemudian disebabkan lambat lagi sampai nak 2 bulan, mereka bagi aku credit RM10 untuk next purchase.

Okay sebenarnya aku marah ni sebab ada ke patut scarf Zara yang aku beli 2 helai dia hantar sehelai jek. dahlah asyik delayed memanjang. Aku beli pada 8 dec 2012, semalam 31 jan 2013 dah petang baru sampai. Lepas tu sehelai jekkkk..eee geramnya aku. Terus aku email beritahu aku beli two (2) lahhhhhh…. Siap aku copy paste transaksi i-pay resit bayaran online. Kemudian tak dijawabnya.  Panas hati.

Emel terakhir aku terima menyatakan barang dalam penghantaran pada waktu pagi 31 Jan 2013. Aku terus jawab, ok thanks tapi aku beli 2 helai tau bukan 1 helai, jadi aku lampirkan sekali certificate pembelian. Kemudian dia balas kata barang akan dihantar lagi bila ada stok terbaru. Chettt… sampai hari ni setiap kali buka emel aku tunggu balasan dari diorang. Aku ni jadi tawar hati sikit bila dah jadi macam ni. Aku beli 2 helai dengan harga RM35. Kalau tak sehelai RM20. Kan ke rugi beli sehelai.

4 ulasan:

  1. beli online memang macam tu.. bersabar saja la..
    saya pun memang banyak beli online sbb jenis tak keluar rumah *xde transport*

    BalasPadam
  2. Risiko ada di mana-mana. Tapi sekurang-kurangnya tak perlu kuar rumah bersesak kat kedai belek-belek sampai berjam. Itupun tujuan bisnes online.

    BalasPadam
  3. diaorang tak nak ganti balik or pulangkan duit semula ke...ini tak adil!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. baru je dapat emel balasan. stok habis, itu pasal dia kirim sehelai je dulu..aku pelik punyalah lama beli tapi lambat dapat dan dapat satu je dulu...entah siapa dia lebihkan...

      berikut emel balasan;

      Customer Service, Feb 06 17:26 (MYT):
      This is your dealmates care Fatin

      Hi,
      The stock for the rest of the colour of the zara scarf will be arriving soon. For those who haven't receive the other color,we will sending out once the stock arrive.We are sorry for the inconvenience cause.Thanks!

      DealMates.com

      Padam

Dilarang menyalin atau menyiar semula hasil penulisan dalam blog ini di dalam apa jua bentuk medium.

Penulis tidak bertanggungjawab atas komen-komen pembaca.

Komen spam akan dibuang serta-merta.