Sabtu, 3 Januari 2015

12 Rabiulawal 1436

Oh pagi2 dah datang. 10 bulan jugakla tunggu dia datang. Tapi bukan kisah pun. Cuma bila dah datang tu macam leceh pulak rasa. Erk..

Misi jumpa Mak berjaya hari ni. Hari tu tak berjaya sebab mak balik kampung tengok cucu Mak dari abang sulung kami bertunang. Kalau dah jodoh cucu tu akan bernikahla tahun ini juga. Alhamdulillah. Eh dah jodoh tu juga cucu kawan mak di sebelah blok kampung je. Haha.

Masa nak pergi jumpa mak punyalah panjang. Sebab Aqlan dah tidur aku sambung kemas rumah dan pack pakaian dan kasut untuk disedekahkan. Bukan boleh pakai dah pun. Kaki dan badan sama naik mengembang. Adusss.

Dah siap semua kami pergi makan kat Nu Sentral makan di Puffy Buffy. Aku try nasi ayam nenek dan Adzman makan nasi daging salai. Hidangan tengahari tambah RM2 dapat teh tarik atau ice lemon tea dan 2 keping kuih. Kuih yang dapat kuih Seri Muka. Semua sekali kena RM45 teemasuk 10% service charge dan 6% tax.




Sampai rumah mak hujan lebat. Baru duduk2 dapat panggilan dari adik ipar katanya Mama sakit. Jadi Adzman dan adiknya terus plan nak jemput mama balik ke Puchong. So aku tak ikut sebab mereka nak balik hari. Dengan keadaan aku yang uzur dan aku rasa lebih baik spend masa dengan mak. Aqlan juga tak perlu travel dengan masa yang macam tu. Yelah dah pergi balik tu dijangka 11.30 malam baru sampai Kota Damansara semula.

0 ulasan:

Catat Ulasan

Dilarang menyalin atau menyiar semula hasil penulisan dalam blog ini di dalam apa jua bentuk medium.

Penulis tidak bertanggungjawab atas komen-komen pembaca.

Komen spam akan dibuang serta-merta.