In Aqlan Shah

Nak Ajar Anak Ngaji

Dulu2 kita baca Muqaddam kan. Warna buku birulah..aku punya. Kertas pun lembut je ala2 kuning ke kelabu.

Sejak Aqlan dah tahu huruf2 hijaiyah ni kali ni aku nak ajar dia ngaji. Jadi belikan dia buku2 ni..ikutlah perkembangan semasa. Buku berwarna budak2 kan suka. Layankan ajelah... tapi kaedahnya takde nak eja2 macam zaman aku. So aku rasa2 ada ke patut aku ajar dia eja2 juga..ehehehe..


Korang guna apa bila ajar anak2? Aku siap tanya pendapat pekerja kedai buku agama lagi. Ni beli kat PKNS Shah Alam.

Related Articles

4 comments:

  1. pki iqra' je.. setakat ni ok la.. nk masuk iqra' dah 3 si abg tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ok sangat tu. Kita tak jumpa iqra' tu. Yang ni pun ok. Mesra je bacaan dia..hehe.

      Delete
  2. Kalau kat sekolah rendah/agama, mereka pakai iqra'

    ReplyDelete

Dilarang menyalin atau menyiar semula hasil penulisan dalam blog ini di dalam apa jua bentuk medium.

Penulis tidak bertanggungjawab atas komen-komen pembaca.

Komen spam akan dibuang serta-merta.

Comments

Nuffnang

Weekly Popular

Adnow

loading...