aku takde astro. tapi aku ada pengalaman menelefon astro untuk terminate langganan astro bagi pihak "Bos" aku.
aku rasa ini patut kerja secretary dia, tapi secretary tu suka2 je hantar note kat akaun dept untuk terminate kan akaun astro. aku kena sebab aku jaga property yang "Bos" diami.
sekiranya nak terminate sebab kematian;
- kena bagi sijil kematian...tapi sebab "bos" aku ni orang kenamaan, maka aku terus terang je dengan astro yang aku tak mungkin dapat sijil kematian itu.
- makanya...aku diminta beri salinan IC si mati. bila aku kata boleh bagi..dia kata takyah..minta no IC aku pulak.
- mereka akan confirm kan untuk pastikan aku ni betul ke layak buat phone call untuk terminate astro.
- settle bil outstanding. sebab dah kena block tak boleh terminate direct.
- lepas bayar guna kredit kad, 3 hari baru clear.
aku pun call astro lagi selepas 3 hari.
- katanya astro byond tu ada 1 year contract. pulak. manalah aku tahu.
- macam tu kalau nak terminate juga, kena denda RM240 prorate dengan jumlah bulan penggunaan.
- makanya ko RM240/12 = RM20 sebulan. kalau dah guna 7 bulan darabla 7 yer.
- kemudian dikehendaki memulang astro smart kad dan decoder. piring tak payah.
- last sekali baru dia hantar bil akhir.....termasukla jumlah denda..barula boleh terminate.
aku share apa yang aku dapat info. kadang2 seronok call customer service ni. diorang punyalah nak kena jaga percakapan sebab semuanya dirakam. sekali je diorang buat slack..memangla aku akan kenakan diorang. hahaha...
si mati??sape dah mati??
BalasPadamshut up...hehehe
BalasPadambetul kdg2 dorang ni terlalu formal bercakap sgt bahasa malaysia...hehehee
BalasPadamproses yang kadang2 menyusahkan pengguna sendiri, lagi sakit hati hari ni kata lain, besok dah jadi lain pulak
BalasPadam