Sabtu, 5 Jun 2010

End Our Journey To The East

akhirnya bot dtg amik kitorg jam 1230. trs ke jetty kuala besut. shopping souvenir sikit utk kwn2 dan diri sendiri. kendian trs drive blk ke KT nak shopping kat Pasar Payang. 

Ingat nak mandi kat Masjid Penarik, punyalah melekit bdn tp toilet tak bersih..semua geliiiii.....kitorg guna laluan tepi pantai best tau..ni Mr Din la suggest tak bosanla..pantai kelihatan sepanjang tepi jln dan hati trs melompat2 na pergi mandi lagi tp....balik jelah kan...

sampai KT dah jam 3 lebih. makan dulu lapar. still amik seafood je..then trs ke ATM la keluarkan wang nak shopping ni..hahaha...ke Pasar Payang beli kain ela dan keropok-wajibla kan...oh aku beli batik sutera yg murah giler... 3 pasang RM200 kongsi byr dgn kwn2..aku mcm tak tamak pulak kan sebab aku mls dah nak tempah2 baju ni..tp sbb mak masih support kain ela, aku kenala gak anto kat tailor~ade kena mengena dgn post ni ke?

wahhh melekit2 peluh kat bdn makin bertambah...nak benti kt mana ni nak mandi..nak mandiiiiiiiiiiiiiiiii....aku drive sampai Marang, pump minyak kasi Izah pulak drive..hamboi korg kan mcm mem asyik duduk kat blkg gelak2 ye...pastu benti lg dkt Dungun..ahh masa ni la Izah bwk keta aku nak parking kat Masjid titiber.....dia tak nampak divider..abisss sagat keta aku..seramnya!!!!!!!!.pastu trs melompat keluar kan aku jugak yg kena alihkan baby aku..sian baby akulaaaaaaaaaaaaaaaaa....waaaaaaaaaaaaaaaaaaa mak nak nangis la nok..

then aku sms abg aku kat Cherating nak tmpg mandi. dah kan senang... sampai rumah dia, ujan lebat..pastu tgk Hadziq anak buah aku yg sulung takde, ok nak tdo la mls drive dah blk KL. si salleha nak blk2 jugak akhirnya tak kisah sbb aku tak habis2 usik dia bersama zura yg kitorg nak boh dia dkt stesen bus suruh dia blk KL sendiri..wakakakakakaka...

esok pg2 kitorg pun cabut..sian salleha nak blk kg, nak bwk blk souvenir ke family dan bakal in-laws kot..InsyaAllah kan...jgn lupa jemput ya..hehe
sampai kl jam 1..kitorg tak byk amik gamba dah titiber semua dah mls..menyanyi2 riang je sepjg dlm perjalanan ke KL melalui LPT.
muka dah hitam.....R&R mana tah???
cowboy girl takde cow naik automobile jelah..
repot kat mak dah sampai mana~hish....dr dulu tau dia ni....

our total expenses per person is:
1. RM390 utk 3D2N stay at Watercolours Impiani at Pulau Perhentian Kecil. (tolak diskaun 10% atas ihsan kitorg kwn Izwan kwn Adzman)
2. Petrol & Toll & mkn tengahari kat KT RM53.50..
3. Shopping memasing ikut duit poket memasing la.. aku habis nak dkt RM200.

inilah perjalanan yg murah bg aku. mmg worth it la travel by car takla terkejar2 tertunggu2..suka hatila nak drive ke nak benti mane2 ke...

total mileage 1000km..
Route: ampang-KL/Karak-bentong-kuala lipis/merapoh-gua musang-machang-pasir puteh-kuala besut-penarik-merang-KT-kuantan-KL/Karak-ampang

2 ulasan:

Dilarang menyalin atau menyiar semula hasil penulisan dalam blog ini di dalam apa jua bentuk medium.

Penulis tidak bertanggungjawab atas komen-komen pembaca.

Komen spam akan dibuang serta-merta.