Jumaat, 4 Jun 2010

Pt 3: Panggilan Pulau Sebenar

owh...lepas dah salah hantar pandai pun impiani amik kitorg balik..hehehe.. cayalah naik bot lagi...riding lagi atas laut berkali2...kekekeke...dah sampai hampir2 kat chalet kenala naik sampan lak sebab bot takle masuk. chalet ni takde jetty la.. kelakar tp seronok. nasibla adzman dah bgtau siap2, sebab tu aku pakai suar track je..kang pakai jeans berat woo masuk dlm air mau paras lutut...

dah sampai watercolours impiani kenalah daftarkan..buku daftar besar mak aii semua kena tulis..yelah mana tau jadi org hanyut nanti senang nak cari kan sape tenggelam sape timbul..cehhh berani ckpla sbb dah selamat blk ampang kan....pang kangggg!

sebab sampai pu  awal sgt, nak check-in bilik pun tak bleh ok. jadi kami diberi minum jus oren~minuman wajib selamat dtg kepada visitors kan... so kitorg pun diberi taklimat..apa?? oleh Azmi..(x amik gamba diala)..trs pakai baju renang kami akan snorkeling jam 10pg..okies..takde hal..wa kali ke-2 nak berenang di pulau ni..hehe...
haha tata i nak naik bot pergi snorkeling
hehehehe....jomssssss

yg selamba badaknya kitorg 3 org tgh PMS..faham? tak faham? period okies..dahle tgh peak time. tp...Bismillah, jom terjun..ahahahah...

so pakcik yg bwk kitorg pergi snorkeling ni lupa lak nak intebiu.. mentang2la pakcik kan..kurg sikit perasaan nak berkenalan~agak keji. mula2 pakcik ni ajarla cara2 nak mengapung..aku dah pandai kan..jadi aku pun show off sikit kat kwn2 aku..hahaha..masa tu kat area cetek la..nak berlagak plak...ade ker... cehhhh... pastu dah dlm 10 minint kitorg trs pergi tmpt yg ada nemo dulu..wahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh....
nemo tak kelihatan okies..ni tah ikan ape2 tah aku snap jekk

selepas nemo pergi ke tmpt yg bykkkkkkkkk ikan dan coral..kendian ke tmpt jerung..pakcik ni tak patut tau dia tarik aku ke tempat shark. pastu dahle sblm tu bgtau shark kalau bau darah dlm 5km ke meter ke aku dgr dia ckp km ..entah?? haha..maka shark itu akan dtg mengelilingi anda.. titibe keluarla muzik filem jaws..ade? aku trsla berenang balik ke bot..kuasa aku tgk..nampak anak dia dahle..takut de.....tgh berdarah ni kan....

last2 berenang aku dah tak mampu nak balik ke bot. arus kuatla..si izah dah bertapa atas bot muntah2..ceh....aku berenang mcm ke hape penat gilers..lupala nak tiup wisel bagaikan....alhamdulillah sampai gak ke bot..penat woo....


0 ulasan:

Catat Ulasan

Dilarang menyalin atau menyiar semula hasil penulisan dalam blog ini di dalam apa jua bentuk medium.

Penulis tidak bertanggungjawab atas komen-komen pembaca.

Komen spam akan dibuang serta-merta.