Rabu, 2 Jun 2010

Pt 1 - 3D2N at Watercolurs Impiani at Pulau Perhentian Kecil

its an amazing journey to the east, finding some relaxing place to cool down my head and trying to forget some works than never be done.

well..oklaah...joms apalagi, kemas backpack dan toiletries beg. mlm rabu bertolak jam 1011 mlm la..akula kena jd driver pertama dr ampang ke merapoh. benti kejap kat Genting Sempah..ada yg nak weee-weee...

dah habis tempoh aku driving dlm jam 330am si salleha take over la. aku takle dok blkg, pening..so aku dok dpn gak. nak tdo pun tak lelap la sbb si salleha ni boleh tahan driving woo..kecut gak perut aku tg dia drive potong2 lori, treler, keta, bas..ganas...sape2 penah drive laluan kuala lipis-merapoh-gua musang mesti tau jlnnya yg bersimpang siur, turun naik bukit. aku pun hampir2 berlanggar dgn lori masa memotong-tak-dan di kuala lipis sebelum benti kat caltex yg konnonya nak pam minyak tp dah closed pulak.

nak tgu next gas station taktau biler, terus la benti bg salleha drive..aku penat woo mau 4 jam stgh aku drive..gilers..

so sampai jeti kuala besut jam 515am la. hebatkan anak dara bawak keta mlm2..pg rabu kami di trg...brp banyak negeri dah lalu..5 tau...so lepak2 dulu sebelum naik bot kat jetty jam 8 pg kang..makan2 breakfast..siap pow pakcik firdaus, pemilik bot or diorg panggil teksi air..hehehe

amacam? best kan 2 driver tdo..lg 2 org tu takleh harap bwk keta mlm2
so inilah kuala besut..tp ini bukan jetty, ni tempat open parking. takyah bayar tp keselamatan tak tgg, aku park dkt park safe sehari RM7.00 bolehla dr keta aku lesap ke hape ke..kan..kan..

hehe sambil jalan pun nak amik gambo..gile kamera..

pg yg cerah...
kawan baik aku a.k.a anak mak angkat akula~izah~ko mmg bantal peluk best..haha
salleha-izah(bumblebee)-aku-zura(jura..)hehe

1 ulasan:

  1. ish ish..senot betul tgk ka neng jenjalan yek...tak sabar tunggu hannan and aina besar....leh jenjalan jauh jauh

    BalasPadam

Dilarang menyalin atau menyiar semula hasil penulisan dalam blog ini di dalam apa jua bentuk medium.

Penulis tidak bertanggungjawab atas komen-komen pembaca.

Komen spam akan dibuang serta-merta.