Tuesday, April 8, 2014

Mandi Dah

Memang takde pengalaman berapa hari darah nifas akan keluar. So dok tanya kawan yang bersalin belah. Katanya tunggu sampai betul2 habis 45 hari. Oh itu dia. Mungkin aku tidak.

Haid aku pun biasanya 5-6 hari je. Paling luarbiasa 8 hari. 7 hari tu kadang2.

Jadi hari ni aku dah mandi nifas. Yakinla dah tiada. Suci rasa bila dah mandi hadas. Solat pun takdelah sakit2 walhal dah lama tak buat. Sebulan 5 hari. Tak ke lama....

Parut kesan pembedahan pun dah beransur baik. Dalam badan rasa sakit tu dah takde. Kadang rasa ngilu sikit. Rasanya cukup 44 hari aku pergi makan aiskrim kot. Hahaha.

Walaupun belum 40 hari tapi aku dah makan biskut arab. Makan rotu kacang merah. Makan tandoori. Makan roti prata. Aku dah jemu makan nasi. Semalam makan nasi pun tak lalu. Masak se pot je. Akhirnya Zcat balik makan semua makanan yang aku masak.

Hari ni budak kecil ni meragam sikit. Tapi bila didokong diriba disusukan..cakap2 sikit di ok. Bila dah tidur barulah dapat mandi. Dah jam 12 tengahari baru dapat mandi.

Macam manalah nanti bulan depan ya. Tengah mencari pengasuh anak ni. Yang boleh jaga bayi kecilku. Siapa ada kenal makcik yang boleh jaga baby tolong bagitahu ya. Area Ampang.  Bulan depan aku balik rumah sana semula.
Previous Post
Next Post

About Author

1 comment:

  1. Salam anis.. Congrats on your new born baby.. Senangnya berat turun.. U guna set bersalin apa? Mind to follow my blog..
    http://autumnzshahalam.blogspot.com/

    ReplyDelete

Dilarang menyalin atau menyiar semula hasil penulisan dalam blog ini di dalam apa jua bentuk medium.

Penulis tidak bertanggungjawab atas komen-komen pembaca.

Komen spam akan dibuang serta-merta.