Isnin, 28 April 2014

Tiada Hasil

Hari ni takde hasil susu. Alasan satu Aqlan menyusu banyak hari ni.  Kejap kejap nak menyusu.  Aku pun duduk tingkat atas sampai lepas maghrib.  Itupun sebab Zcat balik tapaukan makanan dari meeting dengan client kat Shah Alam. Siap belikan lauk tambahan kari kambing.

Ye aku dah makan macam2. Takkan nak tunggu tepat2 60 hari. Makan pun tak teratur. Masa makan pun ikut anak tidur baru boleh makan. Buat dia nak berkepit 24 jam memang tidakla. Kadang2 sampai ke petang aku tak makan. Itu pasal aku sumbat roti je kadang2 buat alas perut.

Alasan kedua aku baca novel Awan. Haha. Ending aku nangis. Pastu aku jumpa kesilapan watak aku pun selamba bagitau penulis dia kat twitter. Penulis pun dah minta maaf bagai pelik pula aku. Editor kan patut cek.

So sudahnya 28hb April tiada stok susu. Dahla susu pun makin kurang je. Aku ni pun dah banyak hari tak minun susu kambing dan ESP.  Terperangkap dengan Aqlan. Kuat beriba.  Letak je bangun.

Kadang2 aku pun tak tahu macam mana nak atur urusan harian macam ni. Biasa aku minum susu 2x sehari. La ni 1 cawan pun tak dan. Makin nak habis tempoh cuti bersalin makin Aqlan nak menempek kat aku. Elok tidur beriba letak je terus bangun. Siap nangis. Dah macam mana aku nak buat kerja..

Sedih gak aku ni kadang2. Ke aku yang tak boleh tinggal dia langsung? Hurmmm..

Sebab tu bila Zcat balik aku bersyukur. Bolehla aku pergi lari makan kejap. Letih2 dia pun tetap tolong aku. Kerja ofis tak bawa balik. Dia tolong tengokkan anak pun aku dah happy.

0 ulasan:

Catat Ulasan

Dilarang menyalin atau menyiar semula hasil penulisan dalam blog ini di dalam apa jua bentuk medium.

Penulis tidak bertanggungjawab atas komen-komen pembaca.

Komen spam akan dibuang serta-merta.