Selasa, 16 Februari 2016

Keputusan Darah

taraaaaa....bangun punyalah azab pagi ni. dah bangun boleh sambung tidur kat sofa. sabar jelah.

dah sampai Klinik Kesihatan Sungai Besi, buku appointment baru teringat dalam beg lain. baguslah, terpaksa tebalkan muka kat misi. masa jan 9.52 baru aku dapat nombor. masuk dalam kategori terlepas appointment la gamaknya. hampir jam 12 tengahari baru selesai semua...

Tahap kolesterol tinggi. Adoyaiii..doktor kata aku berkemungkinan boleh kena strok. Sabar banyak2 sila jaga pemakanan.

berat bertambah. tekanan darah ok. gula dalam darah ok. kolesterol tak ok. memang paling tinggi seumur hidup aku ni...7.1. terus...erkkkkk...laki cakap jom beli oat. tidakkkkkkkk aku benci oat.

kemudian pergi Mines kejap, makan dan cari2 barang. oat untuk dimasak dengan nasi laki tak jumpa. hehehe.

pastu aku call kak dewi nak mintak air cendawan mud tu. dia kata bawak bekas sudahlah..aku cakap kat dia dulu aku nak sebekas..huahua...

dah sampai rumah dia duduk tu, aku ambil air sebotol je. aku pernah minum dulu dia bagi rasa masa kenduri Ana. rasa macam minum air Zappel. sedap ko..air ni bertindak untuk mengurangkan kolesterol. dengan izin Allah.

lepas dah ambil air,  barulah nak belajar balik macam mana nak buat air tu. kak dewi suruh beli bekas 7 liter. hurm....cendawannnya kena minta dari kak dewi la..cendawannya aneh. kak dewi kata didapati di Mekah.

balik rumah mulalah......bercita2 nak amalkan hidup sihat. jam 6 petang pergi park berdekatan. bawa Aqlan. biar dia penat. aku? main gelongsor sekali dan guna ala pecah lemak perut je. hehehe..

0 ulasan:

Catat Ulasan

Dilarang menyalin atau menyiar semula hasil penulisan dalam blog ini di dalam apa jua bentuk medium.

Penulis tidak bertanggungjawab atas komen-komen pembaca.

Komen spam akan dibuang serta-merta.