Rabu, 3 Februari 2016

Frame Ke.....

aku memang gatal tangan sikit. sebenarnya sejak muda2 dulu..eh remaja dulu aku suka buat benda2 guna tukul la...paku la..selain dari jarum dan benang la. senduk dan garam tu sebab aku lapar nak makan ok...hahaha...

masa kemas rumah, laki jumpa frame2 gambar artis2 antarabangsa yang dia dah lama tak gantung. aku tanya apasal beli ke? ha yelahhhh...yang Sting sebab dia pergi konsert diorang.. itu baru satulah.. yang aku nak cerita ni pasal Meg Ryan. hahaha..

masa tu aku tengah mencuci macam2 benda depan rumah. dia tunjuk2 kat aku nak ke? or i nak buang je....aku pun tengok dan idea mari......aku cakap simpanlah dulu..adalah nanti i nak buat..

sekali ko....aku membuat pencarian...

paku...

sebab apa aku nak paku? paku pulak bentuk L tu. sebab aku nak gantung sesuatulahhh..

maka inilah yang aku dok buat sepanjang tengahari sebelum aku masak2 untuk perut laki dan aku..dan anak laa...

aku memang kalau dah concentrate satu benda...habissssssss....

dan waktu membuat pulak sekarang ada pengacau nama Aqlan...

nanti2 aku cakap kat dia kita buat projek bersama okay. Projek buat parking kereta2 mainan dia dan bandar kot... huishhhhhhh.. idea datang mencurah2 tinggal aku rajin nak start je. sebab once start, non-stop la jadinya.

Meg Ryan..siapa yang suka weiii? Aku ingat last cerita dia berlakon dengan Johhny Depp cerita Tim Burton tu.

Bahan2 yang aku gunakan..yang stationery kaler hijau2 tu tak. saja je nak buat penyeri.

staple kan tepi2 basi frame

terover exposed cahaya kain batik frame aku

penting nak gantung frame, jadi buat ni dulu ya

krmudian baru boleh mula membuat ukuran untuk letakkank paku L

style lama. ketuk paku sikit je..cabut balik dan skrukan paku L tadi, terlebih ketuk terus besar lubangnya

tadadadadadada

aku bagi upload gambar frame Meg Ryan kat IG, laki ingat nak buat untuk dia...tidak.....next projek je. ni aku punya. tinggal lagi nak gantung je kat bilik. apakah ini?





0 ulasan:

Catat Ulasan

Dilarang menyalin atau menyiar semula hasil penulisan dalam blog ini di dalam apa jua bentuk medium.

Penulis tidak bertanggungjawab atas komen-komen pembaca.

Komen spam akan dibuang serta-merta.