In

2nd Temptation

dah addict buat puding... hehe.. i just love rainbow.. colorful.



kali ni gunakan bekas silicone Aino. seronok je keluarkan puding berbentuk. hehe..makan pun sedap. kali ni masak lebih mudah sebab dah tahu cara2 tak terkial.

aku ni bukan ada penimbang, penyukat bagai. jadi aku cuma ingat;-
  1. 1 sudu besar bersamaan dengan 30gm gula/tepung
  2. aku gunakan bekas tupperware 200ml untuk menyukat air ~ bekas2 tupperware ada tercetak kuantiti isipadu penuh
  3. ok aku ada sudu penyukat yang mak berikan. ad 1/4, 1/2 & 1 spoon. lagi mudah..
itu jelah yang dapat share..bukan pandai masak dan mempunyai peralatan yang cukup. aku ni jenis masak apa yang ada. ala2 Jamie Oliver ~ hahaha perasan.. dia kan masak campak2 apa je bahan yang ada di rumah. yang penting sedap dan boleh makan.

Related Articles

0 comments:

Post a Comment

Dilarang menyalin atau menyiar semula hasil penulisan dalam blog ini di dalam apa jua bentuk medium.

Penulis tidak bertanggungjawab atas komen-komen pembaca.

Komen spam akan dibuang serta-merta.

Comments

Weekly Popular

loading...