Jumaat, 7 Mac 2014

Achievement Unlock - Breastfeeding Successful

Ah memang sedih lepas lahirkan anak tak dapat susukan dia. Kemudian bila budak kecil tu dah melalak terpaksa tingtong panggil nurse. Sedih. Tekanan perasaan lagi menaikkan BP aku.

Selepas masuk hari ke-3 di ward segala drip dah dibuang. Aku pun kenala belajar pergi tandas balik. Ah ya boleh tengok baby. Kalau tak intai dari atas katil je. Sedih betul. Dahle tempat letak baby tu tinggi.

Pada hari ke-4 gynea datang cek. Tekanan BP masih tinggi. Katanya adakah aku nak stay lagi.? Aku blur jap. Zcat ajak balik je. Ok masalah selesai. Lepas tu tunggu doktor baby pulak datang cek. Setelah diperiksa ok baru kami boleh balik.

Selepas solat Jumaat dan rehat sebentar barulah kami naik ke tingkat 3 untuk sign surat mengambil anak kami. Carrier dibawa tapi tak guna sebab nurse dokong ll dan bawa hingga masuk dalam kereta. Fuhh dasyat. Harus tulis entry khas kenapa aku pilih hospital ini.

Carrier Quinny. Macam ada mata sepet tengah senyum kat situ

Dalam perjalanan aku dokong Aqlan.  Sebab carrier tu macam tak selesa je. Tak cukup alas.

Hari panas terik tapi Aqlan relax je tidur. Sampai rumah opahnya menyambut dengan gembiranya.

Bila dia start nangis aku pun test juga nak bagi breastfeeding. Sambil tu minta mama tolong buatkan susu. Try try akhirnya keluar susu belah kiri dulu. Ah aku dan Zcat gembira kemain. Within one hour sebelah kanan pun dah keluar susu pertama. Apa lagi paksa Aqlan minum. Walaupun lepas tu kena minum susu formula gak. Ya ikut je apa doktor bagi. Susu Anmum Infacare 1.

2 ulasan:

  1. rajin pam ye nok...keeping pam...susu akan stimulate lagi dan lagi...happy breastfeeding....aku suka sgt breastfeeding

    BalasPadam

Dilarang menyalin atau menyiar semula hasil penulisan dalam blog ini di dalam apa jua bentuk medium.

Penulis tidak bertanggungjawab atas komen-komen pembaca.

Komen spam akan dibuang serta-merta.