Khamis, 2 Jun 2016

Peplum Tak Sesuai Untuk Curvy Person

Tak pasal2 aku buat entri tajuk mengundang rasa ni. Baik aku cerita apa sebabnya.

Yes aku teringin nak pakai peplum. Tapi dah terlewat sebab aku dah bertambah berat badan dan bentuk badan dah bukan sekeping macam zaman sekolah.

Zaman sekolah aku teringin pakai kebaya tapi sekeping tak sesuai juga. Jadi bila dah bekerja aku banyak tempah baju kebaya. Malah banyak beli kain sulam yang sesuai untuk buat baju kebaya.

Kemudian zaman Peplum keluar like 4-6 year ago tapi masa tu aku dah naik 60kg. Perghhh pekerjaan menjadikan aku berduit dan makan apa sahaja. Ish ish teruk betul. Apa yang menyebabkan aku membesar ni adalah sebab gula dan kadar metabolism semakin jatuh bila umur makin naik. Malas pulak nak sketching graf XY.

Dan bila aku tengok fashion peplum ni masih ada dan dijual online aku pun agak tergedik nak beli.....

Alahai  cantiknya kan dari Zalora koleksi raya

Tapi bila tengok rancangan Heidi Klum tu bila ada peserta yang jahit baju peplum untuk klien dia....is no no no orang curvy boleh pakai...diorang kata peplum orang pilih nak tutup tapi sebenarnya lagi menyerlahkan..sebab orang akan terus nampak kat bahagian situ. Iyer...punggung!

So peplum is only goes well with orang yang takdak punggung atau ayat baik punggung pipih atau leper. Supaya nampak badan dia ada curve la.

Sekian. Tadi nampak orang badan besar pakai peplum kat Nu Sentral. Tu pasal bebel kat sini.

So pada diriku sedarlah badan tu dah macam pregnant lagi sorang...padahal kembung macam nak period minggu depan. Why eh asal nak period perut kembung bloated.

I know is not easy to kempiskan perut macam sebelum pregnant lepas menjalani caesarean. Ada banyak bengkung dijual diluar sana. Ada juga seluar bengkung. Tapi tahukah benda2 tu sangat merimaskan. Especially bila nak ke toilet awam. Dan walau aku duduk rumah tapi aku tak sanggup nak pakai sebab ramai je kenalan cerita beli ribu riban pastu tak pakai pun. Elok je gantung benda RM2000 tu buat show.

But kalau ikut rekod keturunan aku bila dah usia cecah 40 akan kurus balik. Hahaha...ok itu kalau tak beranak dah lah..

0 ulasan:

Catat Ulasan

Dilarang menyalin atau menyiar semula hasil penulisan dalam blog ini di dalam apa jua bentuk medium.

Penulis tidak bertanggungjawab atas komen-komen pembaca.

Komen spam akan dibuang serta-merta.