Sabtu, 22 September 2018

,

Cabaran 25 Hari Blogging - Cikgu Paling Best Zaman Sekolah

Cikgu ya...aku tak tahulah kalau cikgu paling garang dan menggerunkan itu paling dibenci atau paling disukai korang... sebab aku suka cikgu yang paling garang gila kat sekolah dulu. Cikgu Matematik. Matilah kalau tak siap kerja latihan...salah jawab pun..ya ampun..

Nama cikgu ni Norhayati. Kami panggil Cikgu Yati jelah. Dia ajar subjek math masa form 3. Nak ambik PMR kan. Aku sekolah kat KT. So Jumaat dan Sabtu cuti sekolah. Tapi sebab nak exam, setiap hari sekolah. Ko rasa? Cuma subjek dia jelah yang hari2 ada aku rasa. Hahaha...cikgu ni glamour ok kat sekolah. Aku punya sekolah tu Girls only...

One day anak saudara dia datang sekolah training kitorang untuk perbarisan hari keputeraan Sultan Terengganu ke sebab nak merdeka. Semua bersemangat ko..sebab anak buah dia lelaki. Hahaha.. tulah budak sekolah pompuan.. nampak laki je mulalah semacam. Eh apahal aku nak citer pasal anak buah cikgu Yati?

Aku pernah kena berdiri sebab salah jawab math. Dari berdiri, naik atas kerusi kemudian naik atas meja. Aku memang tak pandai math. Asyik dapat E je. Giler. Markah pula memanjang merah...hahaha..

Aku tak tuisyen. Tak mampu. Jadi kelas tambahan cikgu Yati ni penting. Aku akan buat semua latihan walau aku ni lembab. Kat rumah pun aku buat jugak. Latih tubi la. Aku budak sekolah pondok mana belajar math pelik2 ni. Aku belajar yang basic je. So masuk sekolah ni azab aku nak catch up everything.

Naik form 4 cikgu sejarah pulak yang aku suka. Cikgu Yati dah tukar sekolah lain. Ni cikgu Shamsiah. Panggil cikgu Sham je. Last aku tahu dia dah jadi pengetua sekolah aku dulu tu. Style dia ajar sampai aku suka gila Sejarah. Aku suka gilaaaaaaa Sejarah ok sebab cikgu ni. Cikgu ni pun garang. Takut gila aku. Haha seram sejuk kalau kena buat pembentangan. Terketar-ketar.

Naik form 5 aku suka cikgu Rosyatimah. Cikgu Ros ajar math. Bayangkan dari bengap masa PMR aku dapat B untuk math dan masa SPM aku dapat A2. Cikgu Ros tak sangka aku dapat A2 sebab aku selalu failed math. Terima kasihla cikgu Ros selalu buat kelas tambahan dan aku juga dimasukkan ke klinik Math yang disediakan pihak asrama sekolah. Hahaha nama naik list sebab bengap. Susah nak mati padahal math mod je bukan add math. Masuk Matriks nangis aku buat Add Math.

Gambar dari FB kawan hujung kiri tu. Nama di Afezee. Kami kamcing kat asrama. Ni gambar geng form 5. Kami rapat sejak form 4. Aku kawan dengan diorang semua sebab aku bebal math. Dan sebagai balasan aku ajar akaun. Gambar di makmal sains.

Hahaha ni pun gambar dari FB Afezee. Aku rasa semua masih bekerja makan gaji. Aku je dah tak kerja. Ni gambar dengan cikgu praktikal. Gambar dengan cikgu2 yang disukai takdelah...

Form 5 aku suka juga cikgu2 sejarah, BM, sains dan Syariah Islam. Untunglah form 5 banyak cikgu best. Masa form 4 banyak ngantuk je. Hahahaha..

0 ulasan:

Catat Ulasan

Dilarang menyalin atau menyiar semula hasil penulisan dalam blog ini di dalam apa jua bentuk medium.

Penulis tidak bertanggungjawab atas komen-komen pembaca.

Komen spam akan dibuang serta-merta.