Khamis, 20 September 2018

Sekali Berspa Di Azzahrah Wellness Spa

Selepas bersalinkan Aqeel dapat kupon diskaun 50% untuk perkhidmatan di spa ni.


Masa daftar masuk staf tu tunjuk kupon lain khas untuk wanita lepas bersalin. Tapi aku tak dapat pun. Dia kata kena call management dan beberapa prosedur la. Aku pulak kata kalau leceh takyahla sebab aku beli masa. Ni kira dah bersyukur dapat buat sebab laki akan tolong jagakan anak2.

Masa bersalinkan Aqlan dapat juga cuma tak pergi. Rasa rugi jugak lepas tu tapi apa nak buat kekangan masa.

Muka daftar masuk. Aku dah mandi ok. Walaupun tahu akan mandi lagi sekali kat spa ni.

Sebelah hospital je.

Pintu masuk ke ruang spa di tingkat atas.

Biasalah spa lampu suram je nak bagi relax.

Mula2 kena masuk bilik sauna 30 minit. Dalam tu ada 2 gelas air kena habiskan. Pergh berpeluh2 la..menitis2. Siap fikir kalau aku terkurung dan mati kepanasam dalam tu. Tulah tengok drama horror banyak sangat.

Kemudian rendam kaki 5 minit.
Lepas rendam kaki tu start la sessi mengurut. Nama yang bagi khidmat ni Ecah. Saja la nak tahu kan kot sedap aku book dia lagi next time. Hari ni 2 orang je yang ada. Dia dan Farah. Patutla tak ramai customer. Cuti Hari Malaysia kan.

Dah siap urut dengan minyak kena scrub badan pulak. Yang ni tahan jelah ye. Aku rasa sakit juga kena scrub ni. Hahaha..tapi satu badan dia scrub kecuali bahagian intimasi la. Lepas tu masa2 ni juga aku tengok HP kot laki call takle handle Aqeel.

Lepas dah siap masuk dalam bath tub untuk mandian herba. Duk berendam dalam 30 minit jugak. Pergh masa masuk air tu masih panas aku macam tanak masuk tapi cekalkan hati.

Dah siap mandilah macam biasa tak cuci rambut sebab nanti diorang akan cucikan. Elok masuk zuhur aku tumpang solat kejap. Bagusla semua ada..telekung, sejadah disediakan.

Lepas solat buat facial pulak. Eheheheh...masa ni dah jam 1 petang lebih. Kira Aqeel dah hampir 3 jam tak jumpa aku. Eh orang sebelah aku boleh tidur berdengkur. Aku pulak asyik ingat anak. Aku juga buat rawatan mata. Okey pakej aku tu ada banyak pulak yang aku tambah2 sebab staf ni pandai promote. Memang makin menambah duit kena belanja. Tengah buat facial tu dan kena tinggal dek Ecah lepas tu aku dengar suara Aqlan. Pastu Aqeel nangis..pastu laki punya suara. Ah sudah tak tenteram aku. Tapi mata aku tak boleh buka. Ko tahu perasaan dia macam ah tidak aku macam buta....dahle sejuk gila masker satu muka Ecah sapu. Lama aku dengar budak tu kejap nangis kejap diam. Mesti dah haus. Haaaa memang aku dah cakap siap2 kat Ecah aku tak pump susu sebab Aqeel tu tak suka puting susu. Jadi aku tahu sampai masanya kena stop sessi dan bagi menyusu. Masa ni aku dah panggil2 Ecah. Tapi diorang kat bilik lain sebab aku dengar bunyi hair dryer kuat. Suara aku macam tak kedengaran. Last2 aku dengar ada staff lain naik cakap eh dia kata mak budak tu kat atas..nama Anis. Haaa aku kat sini weii. Lama juga tu baru Ecah datang bersihkan muka dan aku pergi susukan budak tu. Masa tu dah jam 2.40 kot.

Alahai kesian anak ibu. Aku turun ambil dia sebab lelaki tak boleh masuk tingkat atas. Hujan lebat. Laki aku gelak2 je siap cakap nak jual budak RM500. Ko rasa? Masa tu ada orang lain dokongkan. Aku pun naik atas balik dengan Aqeel dan Aqlan. Eh ni lelaki jugak tapi kecil.  Hehe.

Siap tu aku buat rambut lak. Elok pun takde tempat jadi masa menyusu tu layan jelah Aqeel. Kemudian laki aku nak solat tapi kena ke sebelah Azzahrah Hospital la. Sini lelaki pun tak dibagi solat. Memang sebelah tu dekat je cuma hujan lebatkan jadi tak boleh bawak Aqeel. Jadi ada staff tolong jaga. Staff yang datang lepas program apa aku tak tahu. Aku turun juga nak ambil sebelum potong rambut. Tapi diorang nak jagakan. Patut Farah potong rambut aku. Akhirnya yang potong nama ejaaan Ain ke Ein ke..sebab aku nak potong biasa2 je. Farah pergi solat. Seem like Farah tu tahu potongan berfesyen la.

Masa potong rambut tu ramah pulak si Ein ni bercerita. Hahaha gosip saloon dah start tapi mostly pasal beranak czer la. Dah masing2 ada pengalaman dengan doktor yang sama pulak tu. Honestly aku sukala si Ein ni layan aku sebab dia tahu potongan sesuai dengan bentuk muka. Siap cakap kena hadap pelanggan dan kehendak hati pelanggan. Macam aku nak rambut pendek tapi bukan macam lelaki kang laki aku marah kang..so dia faham sebab dia pun dah berlaki. Dia pu tunjuk ajar camna nak gayakan rambut kat rumah untuk tontonan laki. Wah....mak suka nyahh..eh. walaupun kat rumah macam tak terurus dengan 2 anak lelaki tapi penampilan kenalah jaga. Takdelah aku nak pakai lipstick bagai..sebab susah kang aku nak cium anak2.

Aku ni bukan tak teringin nak bermekap walau nipis dalam rumah tu untuk laki. Tapi aku fikir nanti nak cium budak2 ni habis lekat lipstick ke bedak ke yang mungkin bahaya untuk kulit diorang. Nak pakai cutex yang dah berkurun beli tu aku nak masak, nak suap2 lagi pun aku fikir banyak kali walau chemical free. Ye ler aku ada beli yang boleh bawak solat tu telap air mahal weh...tapi kan demi anak2.

Ni bilik bekam

Takdelah aku nak buat bekam.

Selepas solat Asar barulah aku keluar dari spa ni. Jam 11 pagi sampai 4.20 petang. Fuhhh lama tu...alhamdulillah laki boleh jaga anak2. Ehehe yang bestnya hari ni Aqeel berak banyak abah dia kena tukarkan. Ahahahaha...tapi aku tahu laki boleh buat. Dia pun langsung tak mesej atau call aku. Dah tak boleh jaga budak tu baru dia call mesej bagai.

Okay total aku kena RM355.
Guna kupon RM150
Yang2 lain ada promosi aku amikla...kalau korang nak try spa ni pergilah tengok kat IG diorang apa promosi bulan ni.

Semua apa yang aku buat hari ni best la. Paling best facial tu. Rasa muka betul2 bersih lepas kena sedut blackhead dan whitehead. Yang penting takde apa2 berlaku kat muka lepas beberapa hari buat.

2 ulasan:

Dilarang menyalin atau menyiar semula hasil penulisan dalam blog ini di dalam apa jua bentuk medium.

Penulis tidak bertanggungjawab atas komen-komen pembaca.

Komen spam akan dibuang serta-merta.