Khamis, 6 September 2018

,

Cabaran 25 Hari Blogging - Siapa Saya

Saja suka2...mehla berkenalan tapi kan aku akan kekalkan juga some secret about me. Let it be mysterious.


Call me Anis. Dulu2 zaman sekolah orang panggil Neng je. Family pun panggil Neng. Masuk Uni dipanggil Eri. Hahaha...kan banyak pulak nama panggilannya. Ada sebab2nya lah.

Masa sekolah kan panggil Neng. Cikgu kadang2 panggil Neng Yatimah. Aku marah ok. Tu pelakon airmata kot. Masa kat Uni panggil Eri sebab nak suruh panggil Anis dah ada kawan sekelas dipanggil Anis kang keliru. Hahaha. Tapi budak2 laki suka panggil Neng. Sebab apa aku tanak terus dipanggil Neng je? Ha sebab cikgu juga suka panggil aku Neng Baizura. Hangin mak. Pastu masuk kerja suruh panggil Anis sebab makna dia teman yang setia. Konon aku ni kawan yang setia la nak korang doakan. Gitew. Makna Neng tu nyonya atau anak gadis dalam bahasa Indonesia. Aku fikir kang asyik panggil Neng tak kawin2 aku ni. Eri tu pulak kan masa tu layan drama Jepun..so nama aku boleh dipanggil Eri dari Ideriyanis tu. Maksud Eri tu kolar baju dalam bahasa Jepun. Hahaha.

Aku anak ke 10 dari 11 beradik. Dah kawin. Ada 2 anak lelaki. Sudah tidak bekerja. Pengalaman kerja aku jadi tukang kira2 tu hanya 11 tahun.

Ok idea tulis entri ni dari Nieyl. Silalah tulis kalau dah takde idea. Aku ikut dan je tulis blog ni. Terkejar2 dengan 2 anak. Haha..

8 ulasan:

  1. selamat berkenalan you..Neng pun sedap kira macam sepanjang masa gadis..hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hahaha...kita tak kisah dipanggil Neng tapi bila ada orang panggil dengan cara mengejek kita kecil hati. Sian kita, arwah bapak bagi nama tu.

      Padam
  2. cantek..den nak buek jg..tapi tak tau la achieve sampai ke day-25 ke idok. eden torai yo neng.. eh neng klasik ok nama! tapi kalau ang tak suka, tak elok nak panggil kennn kak aniss kennnn? hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alamak aku lupa masukkan aku tak suka dipanggil kakak. Hahaha. Baik ko panggil aku Neng dari kakak. Hahaha.

      Padam
  3. Salam perkenalan anis...Tq sebab sudi singgah blog semalam...:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam Nieyl. Eh kita memang dah lama follow tapi kita kadang baca je.. bukan dan nak komen semua entri blogger tu..

      Padam
  4. baiklah lah sis.. hahaha.. akan menyusul jugak smbut cabaran ni.. skrg tak berapa ada mood.. mood bercuti dah mai...

    BalasPadam

Dilarang menyalin atau menyiar semula hasil penulisan dalam blog ini di dalam apa jua bentuk medium.

Penulis tidak bertanggungjawab atas komen-komen pembaca.

Komen spam akan dibuang serta-merta.