Khamis, 13 September 2018

, ,

Cabaran 25 Hari Blogging - Fashion Saya

Fashion ke style?

Mengikut Wiki: Fesyen ialah istilah yang merujuk kepada gaya berpakaian, kosmetik, tingkah laku dan sebagainya yang menjadi kegemaran serta ikutan ramai dan berubah mengikut masa.

Hahahaha...aku takdelah mengikut sangat fesyen terkini. Sebab aku tak suka benda yang menjadi ikutan..aku suka lagi yang evergreen gitew...lagi2 pulak dah umur 40 ni maka ada fesyen2 yang sesuai je digayakan. If orang cakap forever young, age is just a number, but i think modesty is a must.

Aku telah melalui zaman pakai eyeshadow kaler2..macam hijau biru pink semua tu. Sudahnya sekarang aku cuma suka smoky eyes. Senang kot semua boleh masuk. Tinggal lagi ikut suasana, waktu dan majlis.

Aku juga telah lalui zaman tudung bawal sejak sekolah, tudung berpurdah, tudung belit2 sampai leher rasa rimas, tudung syria la..in the end aku prefer pakai tudung double loop buat masa ni...senang nak siap bila ada baby..material takyah gosok senang bila holiday. Ahahahah. Suka juga tudung sarung Syria tu tapi material takla melekap sampai terjojol. Ada orang pakai labuh tapi sebab materialnya salah, mata ni tetap akan tertengok dua bukit bukau tu. Tu aku. Kalau lelaki? Fikirkanlah. Tudung bawal zaman dulu2 kain jarang dan bidang 45. So pendekla...nampak telingala..macam2. So dah takde semua bagi orang. Shawl berbelit2 nak pakai tu banyak je memang masih ada tunggu anak besar sikit kita pakai balik. Nak pakai pin2 ni rimas. Hahaha.

Pakaian? Aku tak gemar sangat fesyen pelik2. Dan aku gembira juga dah berisi jadi takde harapan nak pakai baju kebaya ketat...which is pernah la pakai dulu sampai jadi bahan kat ofis dulu2. Ya i banyak kebaya...semua dah takde now. All dah bagi orang. Badan dah berisi ni jadi lebih baik pakai baju longgar2 kan. Senang nak breastfeeding pun. Pakai baju yang nursing tu ha..takpun blouse yang kembang kat bawah. So tak nampakla bentuk badan. Takyah tanya orang lain bila pilih pakaian. Tanya laki cukup. Dia akan direct je cakap apa yang lelaki suka tengok. Mata mereka hanya menangkap yang menaikkan nafsu je. So perempuan, janganlah pakai ketat2. Jangan juga pakai longgar sangat atau labuh meleret2 sampai jadi penyapu. Ok aku prefer blouse dan seluar. Senang nak gerak.

Kasut aku prefer kasut sarung berkusyen. Senang gerak juga dan tak risau sangat bila dukung baby. Paling tinggi kasut aku pernah pakai 4 inchi. Pastu kena bunion. Nasib dah baik. Kalau tak hudohla jejari kaki tu.

Aksesori lain aku suka cincin je sekarang. Pakai rantai ke gelang ke tunggu anak besar balik. Aishhh semua sebab keselamatan anak.

Yang penting berfesyenlah kerana Allah. Nak jaga maruah diri disamping cantik untuk suami.

BTW aku suka print batik sampai bila2 pun. So cantiklahhh..

Poplook punya fesyen 2 tahun lepas. Tapi aku suka tengok. Dalam fikiran nak buat baju macam ni.

2 ulasan:

Dilarang menyalin atau menyiar semula hasil penulisan dalam blog ini di dalam apa jua bentuk medium.

Penulis tidak bertanggungjawab atas komen-komen pembaca.

Komen spam akan dibuang serta-merta.