Selasa, 18 September 2018

,

Cabaran 25 Hari Blogging - Obsession

Obses ni macam fanatik ke apa..?

Kalau nak ikut akh obses dengan barang2 menjahit kot. Kalau pergi kedai jahit atau alat2 jahitan mulalah aku ZEN kat situ. Hahahaha. Selain dari membelek berjam2 aku akan beli jugalah. So laki aku memang penyabar tunggu dalam kereta. Kau tahu jelah kalau bawak budak2 aku pulak yang jadi nak marah je kang. Yelah tak boleh nak tumpu.

Malas betul nak pergi ambil gambar bilik menjahit tu..

Banyak kedai alat2 jahitan aku pergi dah. Tapi aku selalu tahan diri jangan obses sangat sebab nanti barang makin banyak tapi tak bergerak stok tu. Buat semak dan sakit mata je kan.

Satu lagi aku suka kedai stationery. Ahahahaha tu pun aku boleh jadi tak memasal je beli pen la...buku la tapi sekarang aku cuba kurangkan.

Aku juga suka kumpul tin. Bukanla tin susu ke tin milo tu. Tapi bekas tin especially yang limited edition. Dulu siap tayang lagi atas rak. Tapi bila Aqlan dah besar dan dia nak buat main tin2 tu, sebab ada yang macam bas... aku pun simpan dalam kotak jelah. Huhuhuhu sedih... sebab aku memang suka koleksi. Lama dah tak beli sebab aku banyak hold diri. Kekeke...ada tin yang aku beli aku isi barang jahitan. Tapi memang tak boleh pamer tin macam bentuk kenderaan. Ada je yang nak buat main.

Laki aku cakap aku suka macam2 benda. Tak terlalu obses sangat. Dia happy aku tak obses barang kemas. Ahahaha barang kemas dia bagi aku cincin tunang dan nikah jelah. Ada jugak koleksi pearls tapi memang aku tak pakai sangat. Aku dan barang kemas macam takde jodoh sangat. Cincin kawen aku pakai sekali sekala je bila keluar rumah. Laki cakap kalau hilang bukan tak boleh ganti tapi feelnya tak sama.

Eh eh melalut pulak..

2 ulasan:

  1. tapi barang kemas boleh jual balik haaaaa! Suka jugak kumpul barang limited edition tapi dulu je lah, sekarang ni bila asyik pindah randah jadi malas pulak :P

    BalasPadam
    Balasan
    1. Haha kita tak suka konsep jual barang kemas tahla ..

      Padam

Dilarang menyalin atau menyiar semula hasil penulisan dalam blog ini di dalam apa jua bentuk medium.

Penulis tidak bertanggungjawab atas komen-komen pembaca.

Komen spam akan dibuang serta-merta.