In

Ketupat Palas - Pulut Berjagung

aku ni makan ketupat palas selalu kat Terengganu je...lagi disan digoreng..makan pulak dengan serunding atau rendang daging. bagi aku amat sedap sekali. bila dah kerja di KL ni takdelah aku nak jumpa ketupat palas goreng ni..nak buatnya amat payah sekali la....

sekali ketika orang ramai masih lagi mood raya.....aku dapat bekalan ketupat palas dari Taiping...ngeeeee...bolehla aku makan masa puasa - masa tu aku puasala...5 September lepas...heheh



gambar2 dari mms yang dikirim oleh zcat. makan sampai migrain..anyway inilah 1st time aku makan ketupat palas berjagung..thank you ^__^

Related Articles

5 comments:

  1. tak pernah lagi rasa ketupat palas berjagung.. Rasanya lemak2 manis ker?

    ReplyDelete
  2. makan mcm tu je pun ok..tapi hari tu makan dengan serunding daging..rasa lemak manis..sedapla...tapi takdela macam lemang..

    ReplyDelete
  3. Mak Kak Azie dulu selalu buat Ketupat Palas ni kadang-kadang boh jagung, kadang2 boh Kacang Merah. Memang sedap!!

    ReplyDelete
  4. ketupat ni tak celup serundin pn dh sodap....

    nak-nak masuk jagung camnikan...belah sini selalu buh kacang tanah..pn sodap gak.eheheh

    ReplyDelete

Dilarang menyalin atau menyiar semula hasil penulisan dalam blog ini di dalam apa jua bentuk medium.

Penulis tidak bertanggungjawab atas komen-komen pembaca.

Komen spam akan dibuang serta-merta.

Comments

Weekly Popular

loading...