Wednesday, April 27, 2016

Resipi Chicken Meatball Mudah

Resipi asal dar dapurmalaysia.com ni sangat mudah untuk dibuat. Bahan2 pun memang semua orang adalah kat dapur mereka.

Tiru sebiji2 resipinya. Selalu aku main adjust sebab tak cukup bahan. Kali ni lengkap pulak. Syok betul.

Resipi asal siap dengan cara buat sos. Tapi aku pakai yang segera je jenama Kimball - bawang putih dan selasih.

400gm daging ayam cincang jenama Ramly
1 biji telur ayam
1  1/2 sudu teh garam
1 sudu besar lada hitam
1 biji kentang direbus dan dilenyek
1 biji bawang merah dicincang
Sedikit tepung gandum untuk mengadun dan sebagai alas dulang.






Ramuan di atas menghasilkan 17 biji meatballs. Ya aku makan pun sedap berbiji2 makan tak sedar dengan pasta.

Disebabkan takde letrik dalam 2 jam juga waktu tengahari aku postpone masak lepas asar.

Aqlan makan sikit je. Jadi aku bagi dia makan sorok2 bawah pasta. Hahaha. Laki dan adik ipar suka je makan.

Lepas ni nak cuba guna daging lembu pulak.
Previous Post
Next Post

About Author

2 comments:

Dilarang menyalin atau menyiar semula hasil penulisan dalam blog ini di dalam apa jua bentuk medium.

Penulis tidak bertanggungjawab atas komen-komen pembaca.

Komen spam akan dibuang serta-merta.